6.9
131

Наполеон (2023)

Napoleon

18+  •  2 год 39 хв  • 
Країни: США
Жанр: екшн біографія драма історичний
романтичний воєнний пригоди
Бюджет: 200 000 000 $
Касові збори в світі: 220 597 098 $
Касові збори в США: 61 524 375 $
Прем'єра в Україні: 23 листопада 2023
Прем'єра в світі: 22 листопада 2023
Прем'єра в світі (цифрова): 9 січня 2024
Прокатник: B&H
Режисер: Рідлі Скотт
КіноБаза: 6.9 (131)  IMDb: 6.3 (170775)
0
1
0
2
0
3
1
4
13
5
34
6
48
7
20
8
5
9
10
10
Моя оцінка:
/10
Є українське аудіо

Він прийшов нізвідки. Він підкорив усе.

Сюжет:

Володар премії «Оскар» Гоакін Фенікс у ролі культового французького імператора Наполеона Бонапарта! Епічна історія про тернистий шлях Бонапарта до влади, його тріумфальні злети та трагічні падіння, що сповна розкриє життя творця однієї з найбільших імперій світу.

Доступно в itunes (укр. аудіо, укр. субтитри)
Укр. субтитри +
Укр. звук (стерео) -
Укр. звук (dolby) -
Ціна купівлі (SD) $11.99
Ціна купівлі (HD) $11.99
Перейти в itunes

Доступно в apple tv+ (укр. субтитри)

Код для перегляду рейтингу кінобази

Виробничі компанії:

Scott Free Productions, Latina Pictures, Apple, Apple Studios

Актори: (Всі 225)
Актори озвучення:

Студія: LeDoyen Studio
Тип: Дублювання

Перекладач: Олег Колесніков
Режисер дубляжу: Анна Пащенко
Звукорежисери перезапису: Богдан Клименко, Олег Кульчицький
Менеджер проєкту: Мирослава Сидорук

Ролі дублювали:
Наполеон — Андрій Твердак
Жозефіна — Наталія Романько
Талейран — Михайло Кришталь
Ребесп'єр — Михайло Тишин
Веллінгтон — Володимир Кокотунов
Баррас — Юрій Кудрявець
Летиція — Ірина Дорошенко
Франц — Євген Пашин
Олександр — Євген Лісничий
Люсьєн — Дмитро Нежельський
Коленкур — Олег Лепенець
Корвізар — Ігор Волков

А також: Макар Хохлов, Олексій Сафін, Максим Кондратюк, Юрій Висоцький, Дмитро Завадський, Сергій Солопай, Майя Ведернікова, Катерина Петрашова, Павло Голов, Олександр Голованов, Роман Солошенко, Єлизавета Кучеренко, Іван Розін, Сергій Кияшко, Володимир Гурін Сергій Бойко, Аліна Проценко, Едуард Кіхтенко, Роман Молодій, Вікторія Хмельницька, Петро Сова, Катерина Дягель, Олег Грищенко


Режисер:
Сценарист: Девід Скарпа
Композитор: Мартін Фіппс
Оператори: Даріуш Вольскі
Відео: (Всі 21)
Наполеон. Офіційний трейлер 2
Наполеон. Офіційний трейлер
Наполеон. Унікальний геній Хоакіна Фенікса
Зображення: (Всі 30)

Фільми того ж режисера: (Всі 10)
Рецензії: (Всі 3)

Добре вино треба пити повільно, насолоджуючись кожним ковтком. Вміти оцінити колір вина, його пахощі, тонкощі смаку. Робити паузи, щоб відчути післясмак - дещо інакший після після кожного нового ковтка. Ну, і так далі...

Так само - з цим фільмом. Він не для всіх. Обрізана театральна версія, схожа на розтягнутий трейлер, мене зацікавила, але стало очевидно, що треба дочекатись режисерської (3 год 25 хв). Не наважусь назвати цю стрічку новим шедевром Рідлі Скотта, бо в такому поважному віці мало хто з живих режисерів може вразити обізнаного кіномана геніальним творінням. Також, марно сперечатись про історичну достовірність зображених подій і персонажів: насамперед, з огляду на масштаби тих особистостей, які мали силу і бажання рухати історію людства так, як їм заманеться. Ну, хто з сучасних зірок може сьогодні зіграти справжнього Наполеона у розквіті сил? Молодого, зухвалого, непередбачуваного, жорстокого і сентиментального... Хоакіну Феніксу, з його депресивною інтровертною харизмою ... , більше пасувала би роль Адольфа Гітлера, та й то - тільки в останній період життя (погляньте на постер). Хіба що, спробувати Бреда Пітта? Але це треба було робити, принаймні 20 років тому, бо сьогодні він теж уже тойво...

Тож, враховуючи вік головного актора та головного режисера, насмілюсь припустити, що повний смак повної версії цього фільму доступний глядачеві, який сам уже має за плечима принаймні пів століття власних перемог і поразок. Тоді можна, не кваплячись, розгледіти певні цікаві нюанси, невідомі молодшим кіноманам, які за браком часу не дивляться затяжні фільми і не читають всілякі дурні лонґріди, бо зайняті якраз тим, що самі їх старанно пишуть і пишуть...

Повторюю, що цей фільм не є шедевром, але створений він на високому професійному рівні, тому я отримав від нього саме таку естетичну насолоду, якої очікував. Дивився в оригінальній озвучці, з субтитрами, через відсутність українського дубляжу повної версії, і це тільки підсилило ефект.

1 з 2 користувачів вважає цю рецензію корисною
Коментувати

— Переоцінене Кіно, Невиправдано маштаби та ажіотаж
— Дуже Довго 159 хв. і Нудно (Невиправдано Максимально Повільний Кадр)
— На роль Жосефіни підібрано Актрису з негарним обличчям (носата і страшненька) і перебір часу для її носа у кадрі
— Дуже нудний Образ Наполеона вірного єдиній підкаблучника
— Є Запитання до Студії Українського Дубляжу:
1. Не дубльовано речення ру мовою та кілька речень Німецькою (Австрійський дипломат)
2. Не Локалізовано в кіломентрах французьку величину відстані та милі
— Дуже неякісно показано спалену моцкву - якось кастровано
— Сірий нудний кадр без думки
— Режисерську версію в 4 години з Носатою Жозефіною виключно мені витерпіти не вдасться

+ Будь-яка Революція з часом розчищає шлях для Чергового Диктатора з 3+ млн. жертв - гр. привласненої країни, якою керує після революційний Диктатор
+ Нікчемність (Заздалегідь приреченість на невиконання, що очевидно не породжує наслідки, обов'язки та відповідальність сторін) будь-якого Мирного договору між країна ... ми (Диктаторами Підписантами) лише питання часу
+ Ядро з Коня

2 з 7 користувачів вважає цю рецензію корисною
Коментувати

Після перегляду фільму Рідлі Скотта "Наполеон" я розчарований і радше згідний з думкою французьких істориків, що перед нами якась англосаксонська дурня, а не кінобіографія першого французького імператора. Але, довгоочікуваний фільм, у будь-якому разі, стане основною у сприйнятті багатьма людьми постаті Наполеона та певною віхою у виробництві фільмів на історичну тематику, адже, поряд з "Убивцями місячної повні", "Наполеон" є дуже дорогим фільмом цього напрямку, знятим Apple не стільки заради грошей, а задля підвищення іміджу компанії.
Одразу, щоб запобігти расистським висерам про те, що у фільмі є, страшно сказати, чорні персонажі, скажу, що це цілком відповідає історичній правді, бо, по перше, вже тоді Франція була колоніальною імперією і у Парижі вистачало чорних, а по друге, одним з найближчих соратників Бонапарта був генерал від кавалерії Тома-Александр Дюма, син чорної рабині з Гаїті.
Фільм знято доволі рвано, без спроб послідовного викладу біографі ... ї головного героя, адже події починаються зразу у 1793 році, коли Наполеонові вже 25 років. Це триває і далі. Перестрибуються цілі роки, творці стрічки спиняються тільки на найважливіших подіях (і то не на всіх). Творці фільму не показують, як розвивався його характер і як він дійшов до такого життя. Також немає жодного відображення ставлення суспільства до Бонапарта і впливу на це його нефранцузького походження, яке усім було відоме. Практично нічого у фільмі немає про його родину (а кумівство і стало однією з причин поразки Франції та Наполеона), а також ставлення до французького імператора іноземних народів і керівників.
Наполеон у фільмі не старіє, і його весь фільм грає Хоакін Фенікс, який Бонапартові зразка 1790-х у батьки годиться. Ніхто не намагається надати йому більш природного вікові його героя вигляду. Це саме стосується і Ванесси Кірбі, яка грає Жозефіну - вона однакова, незалежно від віку її героїні. Принаймні третина фільму присвячена особистому життю імператора і, зокрема, його сексу з Жозефіною. У мене місцями склалось враження, що я дивлюсь якусь мелодраму, яка ґрунтується на чутках і бульварній біографії Наполеона І, адже тут він своїх діях буквально керується членом. Зокрема, те, що Наполеон залишив Єгипет і повернувся до Франції, за логікою творців фільму, пояснюється не політичними і військовими причинами (що очевидно), а тим, що Жозефіна зраджувала йому і треба було розібратись з нею. Секс, до речі, у фільмі теж смішний. Місцями зображення історичних подій межувало з якоюсь карикатурою, як от побиття Бонапарта депутатами. Зате його противники - Александр І, чи герцог Веллінгтон зображені як гідні та потужні гравці. Похід у Росію це ще одна поразка Скотта, адже там ми знову бачимо давні казочки про "дубіну народнай вайни" і те, як Наполеон бігав Москвою і дурнувато шукав там російського імператора, вигукуючи у порожніх залах. Багато відвертих вигадок - як от те, що Наполеон був свідком страти Марії-Антуанетти (насправді, він знаходився за 600 кілометрів від Парижа), чи особисто кидався у кавалерійські атаки під Бородіно чи Ватерлоо. Це було зроблено не більше, як для краси. Фільм сповнений такого роду дурощів, і реакція Скотта на закиди фахівців щодо цього була доволі істеричною. Правда в тому, що яким би негідником не був Наполеон І, він точно не був блазнем.
Одним словом, якщо ви збираєтесь будувати свої знання щодо Великої французької революції чи доби Першої імперії на основі цього фільму, то краще цього не робіть. Почитайте/подивіться щось інше. От хоча би "Марії Антуанетту" Стефана Цвейга чи щось Віктора Гюго.
Насправді, доволі дивно, що "Наполеон" Скотта і "Вбивці квіткової повні" Скорсезе коштують приблизно однаково, але у Скотта вийшов поганенький, але все таки історичний епік з битвами, кінними атаками, гарматами і палацами, а у Скорсезе - затягнена сімейно-детективна драма десь у глушині. Мабуть, Хоакін Фенікс і Ванесса Кірбі коштують в рази дешевше, аніж де Ніро і Ді Капріо. Втім, діди ще при ділі та назнімають нам таких "шедеврів" ще багато. А там ще 93-річний Клінт Іствуд підтягнеться.
З хорошого у фільмі варто згадати битви (особливо під Аустерліцом), костюми, прекрасну гру Ванесси Кірбі, яка гідна найвищих оцінок, музику, гумор та операторську роботу. Також сподобалось і те, що висміяно переконаність імператора у своїй непомильності, його манію величі, а наприкінці фільму показано у цифрах ціну для людей наполеонівських "звитяг" у кількості загиблих. Можливо, це і пояснює ставлення режисера і сценариста Мартіна Скарпи до Наполеона.
Загалом, ви нічого не втратите без перегляду цього фільму. Творчою перемогою Рідлі Скотта його назвати тяжко, а його важливість скоріше в тому, що він виходить у рік перед президентськими виборами у США як певне застереження перед "богонатхненними" особистостями та знаменує собою продовження знімання стрімінгами дуже дорогих історичних фільмів. Скотт вже оголосив, що нас чекає на Apple+ чотиригодинна режисерська версія фільму, у якій Жозефіни буде ще більше. Мабуть, я утримаюсь від перегляду тієї мелодрами.
Оцінку в балах давати не буду - фільм дуже масштабний і красивий, і для його створення пророблено надто величезну роботу, щоб оцінювати його як рядовий бойовик чи срачкову комедію.

11 з 14 користувачів вважає цю рецензію корисною
Коментувати

Увійдіть, будь ласка, щоб написати рецензію


Коментарі:
Анастасія Шевченко
При всій повазі до Скотта і Фенікса, немає ніякого бажання дивитися довгий, нудний, історично недостовірний фільм, у якому ще й Наполеон із Жозефіною виглядають, як батько з дочкою, хоча в реальному житті вона була за нього старша.
4  
Іван Зіненко 6/10
Фільм міг би бути хорошим. Але бляха розтягнути на 3 години відверто нудний фільм з відверто нудним сюжетом, який ще й не ж історично-достовірним? Ну таке..
1  
may4444 8/10
Фільм треба дивитися без поспіху, це епічне історичне полотно. Ріддлі Скотт це синонім якості. Тому з фільмом все ок.
Цей режисер сміливо береться за найскладніші задачі, як от фільм про Наполеона. Хто ще ризикне,хто зможе зняти таке? Хто наважується зрештою? Щось не видно сміливців на горизонті! Кіножуйка типу бойовиків знімається тоннами, жахів вагони, а де ж серйозні фільми про історичних особистостей? А їх просто майже не знімають, бо це дорого, складно, і ще раз складно.
А знати як воно було хочеться. І бажано без читання товстих книг.
Спасибі режисеру, що береться за найскладніші теми і знімає таке круте кіно!
Фенікс грає дуже добре. Я багато дізналася про Наполеона і повірила режисеру й акторам.
Кожен фільм Ріддлі Скотта обожнюю.
 

Увійдіть, будь ласка, щоб коментувати

Обговорення (форум)
Нещодавно переглянуті:
Наполеон (2023)Вікі ДженсонЕнтоні РічІнший Франко (2021)