7.2
21

Тигр підкрадається, дракон ховається (2000)

Crouching Tiger, Hidden Dragon

卧虎藏龙

12+  •  2 год 0 хв  • 
Країни: Тайвань Гонконг США Китай
Жанр: екшн пригоди фентезі романтичний
драма
Бюджет: 17 000 000 $
Касові збори в світі: 213 525 736 $
Касові збори в США: 128 078 872 $
Прем'єра в світі:
Прем'єра на DVD: 15 серпня 2001
Прем'єра на Blu-Ray: 15 серпня 2001
Режисер: Енг Лі
КіноБаза: 7.2 (21)  IMDb: 7.9 (240175)
Моя оцінка:
/10
Є українське озвучення

Код для перегляду рейтингу кінобази Сюжет:

Легендарний майстер бойових мистецтв Лі Мубай вирушає на пошуки магічного меча зеленої сталі, викраденого таємними зловмисниками. Попереду нього чекає зловісна фігура давнього супротивника, найманого вбивці, який після довгої відсутності знову повернувся на стежку війни.

Ключові слова:

Меч, Воїн, Китай, Тигр, Бойові мистецтва, Гора, 18-го століття, Крадіжка, Магічний реалізм, Обман, Політ, Chinaman, Уся, Жіночий бойових мистецтв, Бамбукові, падають вниз по сходах, taskmaster, таверна боротьбі, гребінець, пустелі злодій

Виробничі компанії:

Good Machine, China Film Co-Production Corporation, Sony Pictures Classics, Columbia Pictures Film Production Asia, EDKO Film, Asia Union Film & Entertainment Ltd., United China Vision, Zoom Hunt International Productions Company Ltd.

Актори: (Всі 37)
Yun-Fat Chow
Master Li Mu Bai
Мішель Єо
Yu Shu Lien
Чжан Цзиі
Jen Yu (Mandarin version) / Jiao Long (English dubbed version)
Chen Chang
Lo 'Dark Cloud' / Luo Xiao Hu
Фа Зенг Чи
Governor Yu
Хай Янь
Madame Yu
Де Мінг Ванг
Police Inspector Tsai / Prefect Cai Qiu
Su Ying Huang
Auntie Wu
Кай Чи
Gou Jun Pei
Feng Lin
Captain

Режисер:
Сценаристи: Ду Лу Ван, Хул-Лінг Уенг, Джеймс Шамус
Композитор: Dun Tan
Відео: (Всі 1)
Official Trailer: Crouching Tiger, Hidden Dragon (2000)
2:06
Official Trailer: Crouching Tiger, Hidden Dragon (2000)
Зображення: (Всі 22)

Фільми з циклу: (Всі 2)
Фільми того ж режисера: (Всі 10)
Рецензії: (Всі 1)
6/10 Відродження жанру

Оскар - 2001, "Найкращий фільм", номінант

Із Вікіпедії: “Уся - пригодницький жанр китайського фентезі з багатою демонстрацією східних єдиноборств… Дія уся розгортається в особливому вигаданому світі, який населяють майстри єдиноборств, об’єднані в різноманітні клани, секти та школи. Закони та суди у даному світі за визначенням неспроможні виконувати свої функції, тому найблагороднішим та найсильнішим бійцям доводиться самостійно підтримувати правопорядок. Іноді ця задача випадає герою, який, переживши велике горе, з честю проходить всі випробування, щоб стати “найкращим майстром єдиноборств” в усьому Китаї. В інших випадках сюжет побудовано на перипетіях боротьби між благородним майстром єдиноборств і його сильним, але позбавленим благородств суперником”

Слід також розуміти, що фільми жанру уся демонструють східні єдиноборства у фентезійному ключі, наділяючи героїв неймовірною реакцією, фізичними даними та навіть відносно магічними здібностями, що дещо відрізняє їх від відносно реалістичних фільмів про кунг-фу (яскравими представниками є фільми за участю Брюса Лі), що прийшли їм на зміну з середини 1970-х і майже повністю витіснили їх після 1985 р. і десь до 2000 р. - до виходу на екран кінокартини “Тигр, що підкрадається, дракон, що ховається”.

Усе написане вище бажано б прочитати на Вікіпедії ще до перегляду, щоб не задаватися приземленими питаннями на кшталт того, чому герої та героїні бігають по стінах і літають над дахами, навіть не намагаючись страждати від гравітації, і чому при цьому жанр фільму аж ніяк не пародія. Адже, імовірно, що цей фільм, із його дещо символічними правилами та законами, деяким людям дивитися просто протипоказано, а дехто просто у процесі перегляду зрозуміє, що це абсолютно не його жанр.

Тим не менш, якщо абстрагуватися від бойових польотів, красивих китайських костюмів та стилізовано-пафосних діалогів, покликаних занурити в атмосферу, історія, як на мене, доволі проста і говорить стильною мовою про прості речі. Про те, що без правил ми б далеко не зайшли, просто хтось їх собі встановлює сам, а хтось живе за чужими. Про те, що “велика сила - велика відповідальність” (привіт Людині-павуку). Про те, що гординя - згубна пристрасть, здатна згубити її носія та ще багатьох людей, якщо не пощастить. Якось так.

Вказані ідеї передаються в діалогах і подіях, доносяться до глядача проникаючою східною стилістикою, але, на жаль, не цікавою та захоплюючою, або ж нетривіальною, історією. Фільм неначе милується сам собою, своєю красою, виваженістю, міфологічністю та, вочевидь, купою фольклорних та кінематографічних відсилок, але при цьому звертає доволі мало уваги на доволі стереотипних і місцями навіть картонних персонажів, яким, на мій смак, доволі складно співпереживати саме через їх відстороненість від глядача і пафосну стильну нереалістичність (імовірно, це також специфіка жанру).

Можливо, треба бути більш підготовленим глядачем, щоб повноцінно його зрозуміти. І можливо, десять номінацій на премію “Оскар” були дані все ж за культурний код та внутрішній зміст, який змогли глибоко оцінити зацікавлені професіонали, а не просто за спробу відродити жанр, колись популярний, зокрема, на Тайвані (батьківщина режисера). Кажуть, що у ньому є мінімум три смислові пласти, і кожен глядач може, доклавши певних зусиль, докопатися і до найглибшого з ним. Але цим глядачем точно буду не я.

1 з 1 користувачів вважає цю рецензію корисною

Увійдіть, будь ласка, щоб написати рецензію

Нещодавно переглянуті:
Тигр підкрадається, дракон ховається (2000)