Мовчання ягнят (1991)

The Silence of the Lambs

Топ #49 фільм
Жанр: кримінальний драма трилер
Країни: США
Бюджет: 19 000 000 $
Касові збори в світі: 272 742 922 $
Касові збори в США: 130 742 922 $
Прем'єра в світі:
Прем'єра на DVD: 3 жовтня 2001
Прем'єра на Blu-Ray: 3 жовтня 2001
Режисер:
Сценаристи: Томас Гарріс Тед Теллі
Композитор: Говард Шор
Тривалість: 118 хвилин (01:58)
Рейтинг MPAA: R
Вікові обмеження: 18+

8.4
111
8.6
1116019
 96%
91
  95%
85

Можна використовувати за допомогою id imdb.com, замінивши id кінобази на imdb/ttxxxxxxx, наприклад для "Бунтар Один. Зоряні Війни. Історія" https://kinobaza.com.ua/rating/imdb/tt3748528.png

Сюжет:

Психопат викрадає і вбиває молодих жінок по всьому Середньому Заходу Америки. ФБР, упевнене в тому, що всі злочини здійснені однією й тією ж людиною, доручає агенту Кларисі Стерлінг зустрітися з ув'язненим-маніяком, який міг би пояснити слідству психологічні мотиви серійної вбивці і таким чином вивести на його слід.

Ключові слова:

Вбивство Серійний вбивця ФБР Психолог Похмуре минуле Культовий фільм Психопат Викрадення Ну Жіночий значущої Заснований на книзі Вбивство поліцейський Сильні жіночу роль Невідомості Людожер Канібалізм Гра розуму Психо трилер молі психологічний трилер

Виробничі компанії:

Orion Pictures Strong Heart/Demme Production

Актори:

Clarice Starling
Jack Crawford
Dr. Frederick Chilton
Friendly Psychopath
Brooding Psychopath
Dr. Hannibal Lecter
Young Clarice
Clarice's Father
Mr. Lang's Driver
TV Evangelist
Catherine Martin
Вся знімальна група та актори (70)

Відео:

The Silence of the Lambs Official Trailer #1 - Anthony Hopkins Movie (1991) HD
1:49
The Silence of the Lambs Official Trailer #1 - Anthony Hopkins Movie (1991) HD
Allan Arkush on SILENCE OF THE LAMBS
2:48
Allan Arkush on SILENCE OF THE LAMBS
Jodie Foster On Hannibal Lecter
1:07
Jodie Foster On Hannibal Lecter

Зображення:

Всі зображення (20)

Фільми з циклу:

Мисливець на людей (1986) Мовчання ягнят (1991) Ганнібал (2001) Червоний Дракон (2002) Ганібал. Сходження (2007)

Рекомендації:

Сім (1995) Ганнібал (2001) Довбануті (1999) Звичайні підозрювані (1995) Mad About You (1992) Пролітаючи над гніздом зозулі (1975) Червоний Дракон (2002) 7 vidas (1999) Старим тут не місце (2007) The Time Tunnel (1966) Мементо (2000) Renegade (1992) Сяйво (1980) Апокаліпсис наших днів (1979) Squidbillies (2005) Brass Eye (1997)

Фільми того ж режисера:

Seven Seconds (2018) Shots Fired (2017) Justin Timberlake + The Tennessee Kids (2016) The New Yorker Presents (2015) Рікі та Спалах (2015) Another Telepathic Thing (2015) A Master Builder (2013) Neil Young Journeys (2011) Enlightened (2011) A Gifted Man (2011)

Рецензії до фільму:


Lilia Omelianenko

Красуня і чудовисько у реалістичному прочитанні

"Оскар - 1992", "Найкращий фільм", переможець

Епіграф: "Справжніх маніяків популяризувати не можна - це дуже небезпечно, що доказує фільм "Природжені вбивці". З іншого боку, справжні маніяки не стають народними героями - вони жахливі і мерзенні, як той же Чикатило. Ганібалл Лектер - скоріше казковий персонаж. Так, він ікона інтелектуального зла, однак досі не знайшлося нікого, хто хотів би його наслідувати". Е.Хопкінс

Епіграф № 2: “Щоб упіймати маньяка, потрібен інший маньяк” к/ф “Руйнівник”

Фільм закрив п’ятірку основних оскарівських номінацій у той рік (найкращий, режисура, сценарій, чоловіча роль, жіноча роль). Таких кінокартин - усього три в історії премії “Оскар”, і “Мовчання ягнят” - остання з них. Після неї досягти подібного успіху не вдавалося ще нікому. Піду навіть далі: чи багато знаєте ви триллерів, які були так обігріті кіноакадеміками? Я от не дуже. Триллер - це взагалі жанр для Оскара нетиповий. То в чому ж річ?

“Мовчання ягнят” привабливе у першу чергу багатством матеріалу для пошуку смислових пластів і посилів. Зокрема, моя перша асоціація - що це така собі “Красуня і чудовисько”, тільки не у романтично-казковому, де красуня рятує чудовисько, а у реалістичному, де у чудовиська є і світлі сторони, такі, як нелюбов до неввічливих людей, а красуня тягнеться до темряви (бо Кларисса таки отримує заряд ейфорії від своєї роботи, яка сама по собі малоприємна).

Доктор Лектер як злочинець унікальний, є привабливим матеріалом для кожного спеціаліста, який міг би зробити кар’єру на дослідженні його випадку. Але Клариссу він цікавить не тільки як матеріал, але як людина зі своїм абсолютно унікальним психопатичним світоглядом. Він викликає страх, але не викликає відрази. І хоч вона не виходить за рамки і для неї він - злочинець, саме її “людяний” підхід, сприйняття його як рівного, а не як дослідного матеріалу, викликає у ньому бажання іти їй назустріч.

З іншого боку, Кларисса не може не викликати його інтерес як жінка, з одного боку, приваблива і розумна, а з іншого - як людина, яка серед людей у більшості своїй безпринципних, має принципи і навіть ідеали. Оскільки він сам - людина принципова, то не може не поважати і чужі принципи, хай навіть ідеали ці йому дуже далекі.

У цьому екранному тандемі на перший погляд може здатися, що Хопкінс перетягує ковдру на себе, але, як на мене, це лише суб’єктивне сприйняття глядача, якого зловісна темрява своєю загадковістю притягує дужче, аніж яскраве світло. Доктор Лектер для нас загадка, ми можемо робити висновки і припущення, але тим не менш, ми дуже мало знаємо про його особистість як на початку фільму, так і наприкінці. Тому що насправді фільм не про доктора, а про Клариссу - дівчину, яка дуже рано втратила маму, тому їй нічого не лишається, як хотіти бути схожою на тата (цим і обумовлений відносно “нежіночий” вибір професії). Дівчину, яка постійно стикається із необхідністю доказувати, що вона чогось варта, і водночас неможливістю отримати схвалення від свого “ідеального” батька (саме тому вона явно тягнеться до більш старших, авторитетних і досвідчених чоловіків, із яких намагається виліпити новий ідеал і заслужити їх схвалення, переносячи на них батьківський образ). Ну і насамкінець - дівчину, яка хоче будь-яким доступним способом заглушити крики ягнят у своїй голові, і тому присвячує себе служінню суспільству.

Саме розбір образу Кларисси приводить нас до думки про те, що вона, як і Лектер - психологічно травмована людина, але її травми приводять її до служіння і самопожертви, тоді як його - до самовозвеличення і принесення у жертву інших. Саме у цьому, імовірно, і полягає різниця між нормальною людиною і психопатом. Але при цьому він - вільний, навіть сидячи під арештом, тоді як вона завжди буде тим чи іншим чином шукати стороннього схвалення, щоб підтвердити власну значущість.

Загалом, у плані психологічних розборів, фільм тягне не те що на рецензію - на цілу наукову статтю, так що пора з цим закінчувати :-)

У порівнянні з книгою фільм виглядає якимось більш “світлим” і.. однозначним, чи що. І якщо раніше я саме через це дужче вподобала книгу, то зараз саме фільм мені близький відчуттям того, що існує потужна світла сила, яка здатна виправити несправедливість. Достатньо тільки вірити, а іноді - цілком можливо і доцільно самому стати її частиною.

Із мінусів: не можу не згадати одну сюжетну інтригу, яка у фільмі дещо спрощена у порівнянні з книгою, а також деякі сюжетні збіги і припущення, які додають ситуаціям надуманості і нереалістичності. Тим не менш, мені це не заважає захоплюватись фільмом і надалі. Тим більше, що, як казав сам Хопкінс (цитата вище), доктор Лектер взагалі-таки досить казковий персонаж, а реальні маніяки - набагато більш неприємні.

Цитати:

Однажды меня попытался опросить агент по переписи населения. Я съел его печень с бобами и хорошим кьянти.

Его пульс никогда не превышал 85, даже когда он съел её язык

Храбрая Кларисса, скажите, когда ягнята перестанут кричать во тьме!

Оцінка: 10

Увійдіть, будь ласка, щоб написати рецензію


У списках:

Обговорення (форум)

Ми в соціальних мережах:



Касові Збори, грн
(Травень 16–19)

Сьогодні в кіно

Скоро в кіно

Форум

Останні рецензії


Нещодавно переглянуті:

Мовчання ягнят (1991)