8.3
106

Шосте відчуття (1999)

The Sixth Sense

12+  •  1 год 47 хв  • 
Топ #81 фільм
Країни: США
Жанр: драма детектив трилер
Бюджет: 40 000 000 $
Касові збори в світі: 672 806 292 $
Касові збори в США: 293 506 292 $
Прем'єра в світі:
Прем'єра на DVD: 27 квітня 2000
Прем'єра на Blu-Ray: 11 серпня 2011
Режисер: М. Найт Ш'ямалан
КіноБаза: 8.3 (106)  IMDb: 8.1 (846001)
Моя оцінка:
/10
Є українське озвучення

Код для перегляду рейтингу кінобази Сюжет:

Дитячий психіатр Малкольм Кроу стикається з дивним випадком: восьмилітнього Коула відвідують страшні видіння - примари померлих. Всі ці люди колись були вбиті, і тепер вони обрушують на малюка свій гнітючий страх і відчайдушний гнів. Як лікар, Малкольм безсилий допомогти. Але як людина, він намагається знайти ключ до жахливого світу Коула, в якому віє дихання смерті і розпускаються страшні квіти болю.

Ключові слова:

Мати-одиначка, Психіатр, Привид, Загробне життя, Ревнощі, Мертве тіло, Жорстокого поводження з дітьми, Одномісний, Залякування, Надприродне жахів, Матері син зв'язок, Паранормальні явища, Психологія, Впевненість, Дивитися відео, Можливість бачити мертвих, Шлюб кризи, Директор Камея, Втрата коханої людини, Подвійною

Виробничі компанії:

Spyglass Entertainment, The Kennedy/Marshall Company, Hollywood Pictures, Barry Mendel Productions

Актори: (Всі 59)

Режисер:
Сценарист: М. Найт Ш'ямалан
Композитор: Джеймс Ньютон Говард
Відео: (Всі 1)
The Sixth Sense Trailer HD
2:20
The Sixth Sense Trailer HD
Зображення: (Всі 9)

Рекомендації: (Всі 16)
Фільми того ж режисера: (Всі 10)
Рецензії: (Всі 2)
9/10 Оце так поворот!

Не часто мені доводилось дивитись фільми за участю Б. Вілліса. Запам′ятався він мені лиш по «Міцному горішку» та й «П′ятому елементу». Але тут! Тут він вийшов на зовсім інший рівень. Я був приємно здивований тим, як він впорався із своєю роллю. Коли я кажу, що був приємно здивований, то не маю на увазі, що від початку вважав Вілліса поганим актором. Просто ті фільми, по яким я його пам′ятав, ну ніяк не робили його видатним в моїх очах. Але в «Шостому відчутті» - фільмі дуже серйозному, зіграв він бездоганно.

Так само бездоганно зіграв і маленький Хейлі Джоель Осмент. Просто не по роках зріла, чуттєва гра.

Взагалі фільм на темі дуже для мене цікаву. І, мабуть, за це я також додав балів. А яка кінцівка? Оце так поворот! За такий сюрприз для глядача – ще зірку! Хоча в голові дуже уважного глядача під кінець фільму вже міг скластися пазл. Хоча я, зізнатися, ахнув!

2 з 2 користувачів вважає цю рецензію корисною
7/10 Навіть найстрашнішим потрібна допомога

Оскар - 2000, "Найкращий фільм", номінант

Для мене досі здається дивним, що цей фільм взагалі потрапив у оскарівський шорт-ліст, адже для цієї кінопремії він доволі-таки нетиповий. Наприклад, у 1992 році переміг триллер “Мовчання ягнят”, але це мало не єдиний представник жанру в історії, який взяв головну нагороду. Зазвичай, такі кінокартини навіть в номінацію не потрапляють. Та все ж, вочевидь, старі консервативні академіки знайшли у цьому фільмі щось для себе.

Можливо, причина у тому, що фільм насправді доволі проникливий. Про незавершені справи. Про трагічні долі. Про те, як важко бути не таким, як усі. Про те, що найближчі люди тебе завжди зрозуміють і підтримають. А ще - про те, що “навіть найстрашнішим потрібна допомога”. У принципі, це могла б бути класична оскарівська драма про психологічні проблеми дитини, яка переживає розлучення батьків, але автори пішли трохи іншим, нетиповим, шляхом.

Тим не менш, усе написане вище у фільмі, як на мене, не головне. Воно виглядає не червоною ниткою, а, скоріше, пунктирною лінією на сюжетному полотні. Та і всі ми - не академіки, не критики, а рядові кіноглядачі, - любимо цей фільм скоріше не за смислове навантаження, а за той самий сюжетний твіст, не заспойливши який дуже важко писати рецензію (та я все ж спробую). Справді, це один із тих випадків, коли знання про те, у чому фокус, краде відсотків 80 задоволення від перегляду. Це фільм на один раз. Не в сенсі, що поганий. Просто неочікуваний сюжетний поворот є його основою. Думаю, були глядачі, які одразу здогадалися, що тут і до чого, але я не з їх числа. І можливо, саме тому він справив таке неймовірне враження під час першого перегляду, із бажанням поставити йому 10 із 10, а от при повторному викликав масу питань. Приведу лише ті, які можна озвучити без спойлерів.

От наприклад, яким чином доктор Малькольм взагалі дізнався про хлопчика Коула і про те, що той має проблеми?
Чому хлопчик не здивувався, коли Малькольм сказав, що у них була призначена зустріч, якщо її явно ніхто не призначав?
Якщо сам Малькольм дізнався інформацію про пацієнта якимось “кружним” шляхом, то невже йому самому це не здалося дивним? Якщо він із певних причин не звертав уваги на несприйняття його оточуючими, списуючи на те, що він віддалився і заглибився в роботу, то факт викрадання ним досьє пацієнта (який, вочевидь, мав місце), повинен був би насторожити його самого.
Де він збирався влаштовувати прийом хлопчику? Приходити до нього додому постійно? А його самого це не насторожило?
А поведінка його дружини? Невже він так і не спробував жодного разу навіть поговорити з нею?
Чому всі привиди, які давно померли, страшні і жахливі, і лише один виглядає нормально, хоч теж помер давно і насильницькою смертю?
Як так виходить, що привиди то знають, то не знають, що вони померли? І якщо вони про це знають, і їм потрібна допомога хлопчика, чому про неї прямо не попросять? А якщо не знають, то як взагалі можна говорити про те, що вони хочуть його допомоги? У них після смерті атрофується і відпадає частина особистості, відповідальна за соціальні контакти (закадровий сміх)?
Що таке взагалі привиди? Це душі чи зліпки спогадів? Наскільки вони матеріальні? І якщо вони нематеріальні, то як можуть контактувати з предметами? А якщо контактують (а вони явно контактують), то навіщо їм для допомоги земний хлопчик ?

Запитання, запитання… звісно ж, це все можна спробувати пояснити, але у комплексі така кількість запитань викликає відчуття, що із сюжетною логікою не все добре, і це добряче псує післясмак. У якийсь момент навіть починає здаватися, що тебе просто надурили, підсунувши у красивій обгортці самі знаєте що...

Тим не менш, є ряд сцен, поставлених просто прекрасно. Спочатку в них лишається непоміченою наявність якогось “подвійного дна”. Ти просто бачиш лікаря, який віддаляється від друзів і рідних, поринаючи глибоко в роботу, щоб спокутувати свою провину, і лиш дещо пізніше історія розставляє все на свої місця. І саме момент усвідомлення того, яким чином, що і куди тут розставляється, являє собою найгостріший момент задоволення.

Так що, загалом картина непогано задумана і виконана, затягує, дозволяє пережити потрібний емоційний катарсис. Але претензій до містичної складової вистачає, тоді як драматична загалом нічим не унікальна. Тому виникає питання до академіків: чому із усіх кінокартин, знятих у різні роки у даному жанрі, їм настільки сподобалася саме ця? Адже ідея не принципово нова, а сюжетна логіка неідеальна. Можливо, річ у емоціях та жанрових художніх прийомах, завдяки яким все вказане вище здатне відійти на другий план? Але чому тоді так мало фільмів даного жанру взагалі номінують на премію “Оскар”? Чому саме для цього зробили виняток? Жаль, що я так і не дізнаюся відповіді.

1 з 1 користувачів вважає цю рецензію корисною

Увійдіть, будь ласка, щоб написати рецензію

Нещодавно переглянуті:
Шосте відчуття (1999)