Країни: | Японія |
---|---|
Жанр: | драма трилер |
Прем'єра в світі: | 15 лютого 1964 |
Прем'єра на DVD: | 19 жовтня 2004 |
Прем'єра на Blu-Ray: | 19 жовтня 2004 |
Режисер: | Гіроші Тешіґагара |
Фільм за однойменним романом Кобо Абе. Ентомолог і учитель, що збирав свою колекцію комах поблизу бідного села, залишається заночувати у будинку самотньої жінки. Усі будинки знаходяться у ямах. Наступного дня він виявляє, що опинився у пастці. Мотузяну драбину ніхто не подає. Він робить кілька спроб втечі, але марно.
Фільм про те, на що приречений кожен чоловік і кожна жінка у цьому житті.
Код для перегляду рейтингу кінобази
Toho Film (Eiga) Co. Ltd., Teshigahara Productions, Toho, Toho Company, Ltd., Toho Co.
Режисер: Гіроші Тешіґагара
Сценаристи: Кобо Абе, Eiko Yoshida
Композитор: Тору Такеміцу
Оператори: Hiroshi Segawa
"Жінка в пісках, Жінка в дюнах або Жінка з дюн" - японський авангардний психологічний трилер нової хвилі 1964 року режисера Хіроші Тесіґахара з Ейдзі Окадою, Кьоко Кісідою в головних ролях. Фільм отримав широке визнання критиків і був номінований на дві премії "Оскар". Сценарій до фільму був адаптований Кобо Абе за його однойменним романом 1962 року.
"Жінка в дюнах" була незалежним спільним проектом Teshigahara Productions та Гільдії японських художніх театрів, групи молодих кінематографістів, які намагалися створювати політико-естетичні фільми на противагу домінуючій студійній продукції 1960-х років, яку вони вважали комерційною, нехудожньою та нецікавою.
Фільм вважається шедевром Тесіґахари, і зараз широко визнаний одним з найкращих фільмів усіх часів.
Кіношкола Strictly Film School описує його як "промовисту і моторошну алегорію людського існування". За словами Макса Тессьє, головною темою фільму є бажання втекти від суспільства.
Се ... нс фільму як і роману криється в питанні, – яка позиція людського життя гідна поваги? Нескінченна боротьба з суспільством і повсякденністю або ж смиренність зі своєю незначною і сіркою роллю в цьому світі? Тут гостро стоїть вічне питання про існування людини, про смирення і протистоянні, про неминучість долі або можливості змінити дійсність.
Основна проблема розкривається за допомогою міркувань про сенс життя. Людина втратила зв’язок з навколишнім світом, повністю зосередився на власному «я» і зрозумів, що його життя в покинутому селі майже нічим не відрізняється від життя в Токіо.
Саме в той момент пропадає мотив опору. Герой затихає, намагаючись прийняти думку про те, що він – лише піщинка, як і всі люди навколо нього. Якщо раніше він намагався знайти причину, щоб вважати себе винятковим, то зараз віддався вільній течії.
Але практично в самому кінці твору він виявляє в піску воду. І ця деталь не є випадковою. У той момент він розуміє, що життя і її порятунок залежить лише від нього самого. Його спроби до опору були безпідставні.
Пісок – суспільство, яке вимагає від кожного підпорядкування і однаковості, а вода – саме життя, і вона може дозволити людині переродитися, стати іншим, змити з себе все усталені порядки і воскреснути в новому обличчі.
Пустеля – символ самотності і спустошення.
Море – символ заколоту і бурі в душі.
Яма в піску – це метафора нашого існування.
Увійдіть, будь ласка, щоб написати рецензію
Увійдіть, будь ласка, щоб коментувати