7.7
44

Непрощений (1992)

Unforgiven

16+  •  2 год 10 хв  • 
Країни: США
Жанр: драма вестерн
Бюджет: 14 400 000 $
Касові збори в світі: 159 157 447 $
Касові збори в США: 101 157 447 $
Прем'єра в світі:
Прем'єра на DVD: 7 липня 2009
Прем'єра на Blu-Ray: 23 січня 2008
Прем'єра в світі (цифрова): 1 січня 2006
Режисер: Клінт Іствуд
КіноБаза: 7.7 (44)  IMDb: 8.2 (342353)
Моя оцінка:
/10
oscar oscar oscar oscar golden globe golden globe
4 оскари, 2 золотих глобуси детальніше
Є українське аудіо
Сюжет:

Це історія Уїльяма Мунні - колишнього холоднокровного вбивці, що знайшов в собі сили покінчити з брудним ремеслом. Він став фермером, завів сім'ю. І ось зараз його дружина вмирає, залишаючи його одного з двома дітьми.
Мунні бідний, йому потрібні гроші. Ськофілд Кід пропонує йому зловити двох ковбоїв, що вчинили злочин, і одержати за це винагороду. Але все складається зовсім не так, як хотілося…
Обставини змушують Уїлла узятися за старе і довести всім мешканцям містечка, і особливо шерифу, що не даремно про нього по всьому Далекому Заходу розповідають всякі жахливі історії.

Доступно в itunes (укр. субтитри)

Укр. субтитри +
Укр. звук (стерео) -
Укр. звук (dolby) -
Ціна прокату (SD) $3.99
Ціна прокату (HD) $3.99
Ціна купівлі (SD) $7.99
Ціна купівлі (HD) $7.99
Перейти в itunes

Доступно в rakuten (укр. субтитри)

Укр. субтитри +
Укр. звук (стерео) -
Ціна прокату (SD) 50 грн
Ціна купівлі (SD) 89 грн

Код для перегляду рейтингу кінобази Ключові слова:

Помста Поїзд Повія Письменник Тортури Шериф 19 століття Стать Садиста Англієць Вайомінг Віскі Репутація Канзас Баунті Один остання робота Нанесення каліцтв Єдиним чорний характер вмирає Cliche Свиню фермер жаль

Виробничі компанії:

Malpaso Productions, Warner Bros., Warner Bros. Pictures

Актори: (Всі 45)


Режисер:
Сценарист: Девід Вебб Піплз
Композитор: Ленні Ніхаус
Відео: (Всі 2)
Unforgiven (1992) Official Trailer - Clint Eastwood, Morgan Freeman Movie H
1:56
Unforgiven (1992) Official Trailer - Clint Eastwood, Morgan Freeman Movie H
Clint Eastwood On Convincing Gene Hackman To Be In UNFORGIVEN
0:46
Clint Eastwood On Convincing Gene Hackman To Be In UNFORGIVEN
Зображення: (Всі 5)

Рецензії: (Всі 1)
8/10 У цукерці головне не обгортка, сподіваюся…

Оскар - 1993, "Найкращий фільм", переможець

Наведені вище цитати про вестерн яскраво відображають іронічне ставлення до жанру, передовсім людей, які у ньому були задіяні. І правда, якщо у багатьох інших випадках спочатку вимальовувався набір жанрових характеристик, які потім визначалися як окремий жанр, то у випадку вестерна, таке враження, що все сталося навпаки - спочатку придумали жанр, а потім, немов м’ясо на кістяку, наростили на ньому жанрові кліше. І, не дивлячись на те, що протягом 20 століття жанр зазнавав важливих змін (наприклад, трансформація протагоніста із безумовного героя у практично антигероя, зміна підходу до зображення індіанців, розширення ролі жінок і т.д.), частина жанрових кліше досі живі-здорові і саме через них і складається іноді враження, що якщо ти бачив один вестерн, ти бачив їх усі.

Тим не менш, “Непробачений” - це якраз той випадок, коли наявні жанрові кліше - це лише обгортка, під якою розгортаються цікаві психолог ... ічні протистояння і піднімаються неоднозначні питання. Наприклад, про цінність людського життя (і смерті). За який злочин людина має заплатити життям? Чи можна компенсувати завдану шкоду матеріально? Чи може людина, яка у минулому сама нехтувала чужим життям, стати уособленням справедливості? Наскільки легко убити людину, навіть якщо ти вважаєш, що вона це заслужила? Чи міняються люди? А якщо міняються, чи це компенсує їх старі гріхи? Чи можна не дотримуватись закону, якщо закон несправедливий сам по собі? Чи має закон бути рівним для всіх? Питання, на які фільм однозначних відповідей не дає.

Особисто ж для мене основним було питання про те, що краще вибрати, помсту чи компенсацію? І правда, яка користь повії з порізаним обличчям від смерті ковбоїв? А ніякої, їй це ніяк не поверне її життя. А подарованого коня можна дорого продати і розпорядитися грошима, може навіть піти з “професії”. З іншого боку, якщо одного разу нестриманий ковбой порізав жінку і по суті їй за це заплатив, це переводить його вчинок із площини порушення закону у площину товарно-грошових стосунків, де одне порізане обличчя дорівнює 7 коням для хазяїна і 1 коню для власниці обличчя. А значить, жінок різати можна, якщо маєш чим заплатити. Чим така трактовка подій може обернутися у майбутньому для інших жінок, які попадуються на шляху цього ковбоя, здогадатися неважко.

Тим не менш, яку б із цих трактовок ми для себе не обрали, будь-яка буде кращою за трактовку шерифа. Це ще одна лінія, яка простежується у фільмі,а саме - становище жінок (конкретно - жінок легкої поведінки) і ставлення до них у тодішньому суспільстві. І якщо вони, як у даному випадку, об’єднуються, то, будучи створіннями нікчемними для всіх оточуючих, стають силою, із якою доводиться рахуватися у той чи інший спосіб.

Також кінокартина демонструє, як одна подія може запустити цілий ланцюжок інших, вона накручуються одна на одну і цей велетенський маховик не може зупинити навіть той, хто його запустив. Може, порізана повія і хотіла б погодилась би на коня. Може, убивці і не хотіли виконувати вирок. Може, хтось із них навіть пробував “зіскочити”. Але всіх “засмоктав” цей маховик, у якому від однієї людини вже нічого не залежить.

І ще одна цікава лінія - про те, яким чином на Дикому Заході формуються легенди, міфи і байки, як чутки, що передаються із уст в уста, спотворюються, набуваючи іноді абсолютно гротескних форм.

Із плюсів: сюжет цікавий і неоднозначний, створює необхідний саспенс і утримує інтерес.

Персонажі, хоч і досить типові для вестерна, але цікаві і зовсім шаблонними не виглядають. Виняток складає хіба що головний герой, який, по-перше, надзвичайно типовий для Іствуда, по-друге, його постійні розмови про те, наскільки він змінився, приводять глядача до цілком однозначних очікувань, які він, що характерно, виправдовує.

Цікавішим виглядає шериф із його неоднозначним “моральним кодексом”, ба навіть більше, було таке враження, що він, як і герой Іствуда, теж колишній бандит, який вирішив зав’язати і став шерифом у одному з містечок виключно за правом сили. Тим не менш, протистояння Вільяма Манні і шерифа хоч і напрошувалося, але так і лишилося не до кінця промальованим і зрозумілим. По суті, вони дуже схожі і ділити їм нічого, але сюжет змушує їх цим займатися.

Ну і окремий плюсик маю поставити за героя Моргана Фрімена, бо поява темношкірого актора у ролі ковбоя - це насправді данина історичній правді. Так, після 1865 року десь третина ковбоїв на Заході були темношкірими, бо після відміни рабства у багатьох із них не було ні житла, ні роботи, і тому вони охоче їхали на Захід освоювати нові землі. Але жанрові кліше вестерну склалися ще на початку 20 століття і переглядалися у 60-70 роках (коли ще жива-здорова була расова сегрегація), і тому ми, як глядачі, просто звикли до того, що ковбой - це білий ковбой. Респект Іствуду за спробу відновлення історичної справедливості.

Із мінусів: Загалом, у практично досконалому фільмі, як на мене, все псує остання сцена “розбірок” у салуні, яку неначе причепили з іншого фільму, настільки вона клішована і постановочно нереалістична. Або неначе просто не може хоч один вестерн вижити без такої сцени. Де герой, який до того був просто собі людиною, стає невразливим суперменом із скорострільністю автомата, а стонадцять озброєних людей несподівано стають безпомічними, як кошенятка. Де одне ім’я героя наводить жах, не дивлячись на те, що частина його чують уперше. Де везіння возведене на рівень абсолюту. І де убивця жінок читає моралі про те, як людям треба поводитися із жінками.

Герой Іствуда у цій сцені вірний собі, але не відчувається той самий момент, коли він “злітає з котушок”, він абсолютно рівний і неемоційний, неначе просто прийняв рішення і пішов утілювати його в життя, коли за сюжетом начебто мало бути інакше. І у цей момент драма-цукерка про життя і закон, загорнута в упаковку вестерна, перетворюється вже на вестерн справжній, отой, де якщо у героя є чорний капелюх, значить, він поганий. І не те щоб я проти, але хіба за це людям зазвичай дають “Оскар”?

2 з 2 користувачів вважає цю рецензію корисною

Увійдіть, будь ласка, щоб написати рецензію

Нещодавно переглянуті: