7.5
4

Хлопчик і чапля (2023)

The Boy and the Heron

Kimitachi wa dô ikiru ka

PG-13  •  2 год 4 хв  • 
Країни: Японія
Жанр: анімація пригоди сімейний аніме
драма фентезі
Бюджет: 50 000 000 $
Касові збори в світі: 173 359 701 $
Касові збори в США: 46 741 225 $
Прем'єра в світі:
Прем'єра в світі (цифрова): 1 березня 2024
Режисер: Хаяо Міядзакі
КіноБаза: 7.5 (4)  IMDb: 7.6 (50729)
0
1
0
2
0
3
0
4
0
5
1
6
2
7
0
8
0
9
1
10
Моя оцінка:
/10
Є українське аудіо
Сюжет:

Хлопчик Махіто після загибелі своєї матері переїжджає з батьком і мачухою до сільського маєтку. Він зустрічає чаплю-перевертня, що обіцяє зустріч із матір'ю. Але в результаті потрапляє до іншого світу, де повинен зробити вибір між родиною та отриманням чарівної сили.

Код для перегляду рейтингу кінобази Виробничі компанії:

Studio Ghibli, Hakuhodo DY Media Partners, Toho, Nippon Television Network Corporation

Актори: (Всі 61)
Soma Santoki
Mahito Maki
Masaki Suda
The Grey Heron
Aimyon
Himi
Sawako Agawa
Maid #3
Karen Takizawa
Wara Wara
Джун Кунімура
The Parakeet King
Shôhei Hino
Great-Uncle
Nami Uehara
Additional Voice
Kiyoko Nishimura
Additional Voice
Ryunosuke Watanuki
Additional Voice
Takuya Yagyu
Additional Voice
Gakudai
Additional Voice
Sannosuke Iizuka
Additional Voice

Режисер:
Сценаристи: Хаяо Міядзакі, Ґензабуро Йошіно
Композитор: Джо Гісаіші
Оператори: Atsushi Okui
Відео: (Всі 12)
THE BOY AND THE HERON | Official English Trailer
THE BOY AND THE HERON | The Final Teaser
THE BOY AND THE HERON | Official Teaser Trailer
Зображення: (Всі 33)

Рецензії: (Всі 1)

Вкотре, та цього разу, мабуть, остаточно, Хаяо Міядзакі випустив свій останній фільм. «Хлопчик і чапля» зумисне не мав широкої реклами, бо те, що його створив Хаяо Міядзакі – реклама саме по собі. Останній фільм вийшов фільмом-галереєю всієї його творчості, фільмом-енциклопедією чи то фільмом-мемуарами. Врешті-решт неможливо вічно створювати щось нове. Він здійснив грандіозний вплив на сучасну анімацію, але й сам зазнав впливу видатних митців.

Сюжет починається в 1943 році, коли хлопчик Махіто, чия мати загинула в пожежі, переїжджає з батьком і мачухою в сільський маєток. У місцевій школі він не ладнає з однокласниками і, щоб не йти наступного дня до школи, розбиває собі голову. Все, що відбувається далі, можна розуміти як наслідки і душевної, і фізичної травми. Хлопчик помічає дивну синю чаплю, яка людським голосом обіцяє, що він ще раз побачить матір. А потім зникає вже його мачуха і тоді Махіто наважується вирушити за чаплею до загадкової вежі біля маєтку… Для інтриги зазначу, що ... сюжет місцями нагадує «Хроніки Нарнії» та «Синього птаха».

«Хлопчик і чапля» – це той фільм, який потрібно дивитися в контексті його створення та згаданих там історичних подій. Це точно не такий твір, з якого потрібно починати знайомство з анімацією Хаяо Міядзакі. «Хлопчик і чапля» – це мозаїка автобіографії, де видно як епізоди життя самого Міядзакі, так і уривки його попередніх фільмів. Уявіть музейну кімнату, де стоїть, скажімо, кришталева скульптура. В кожній грані видно різні шматочки всього довкола, вони зливаються і грають різними барвами. Неймовірно гарно (анімація з часткою імпресіонізму тримає планку якості), проте ви не зможете оцінити кімнату, дивлячись у кришталь. Так і «Хлопчик і чапля» мусить сприйматися з огляду на всю кар'єру творця. Мабуть, це найбільш несамостійний твір у його доробку.

Його можна називати підсумком творчості режисера, але не вершиною. «Хлопчик і чапля» позбавлений простоти «Мого сусіда Тоторо» чи «Рибки Поньо». Його вигаданий світ не настільки внутрішньо логічний, як у «Навсікаї» чи «Віднесених привидами». Там немає соціального коментаря «Принцеси мононоке» чи «Лапути». Але в той же час повсюдно видно фрагменти всіх цих та інших фільмів.

Зазвичай, коли читаєш/дивишся казку, не виникає питань, чому, наприклад, дійові особи цап і баран, а не півень і гусак. У «Віднесених привидами» цілком органічно до сюжету вписується світ духів, а в «Тоторо» – кіт-автобус. Але в «Хлопчика та чаплі» світобудова фрагментарна. Звідки й чому впала вежа, крізь яку можна потрапити до іншого світу? Чому існують двері до інших світів і епох? За що врешті головний «не лиходій» (Міядзакі вірний традиції зображати буркотливих стариганів) отримав свою силу? Все це просто існує, а правила взаємодії з чарівною реальністю навіть не пояснюються, а виникають на ходу. На відміну від тих же «Віднесених привидами» чи «Лапути», «Мандрівного замку» чи «Рибки Поньо» або «Навсікаї», де правила існують незалежно від персонажів. Їх можна не знати, але вони працюють як вічні константи. Можна тільки здогадуватися, що чарівник здатен складати свій світ із того, що туди приносили інші. Але творець робить із цього щось небачене досі, а наслідувачі (якими виявилися войовничі папуги, котрі хочуть самі керувати) можуть лише повторювати. Його світ відокремлений, але він не для втечі від реальності, а зцілення від реальності, в яку потім належить повернутися.

Знаючи фільмографію Міядзакі, ви можете з задоволенням спостерігати за отими проблисками інших його творів і розповідати комусь про кожен. І сам Міядзакі постає то в образі головного героя, хлопчика Махіто, то його батька, то чаплі-перевертня, то чарівника, який боїться, що витворений ним казковий світ потрапить у лихі руки. Здається, «Хлопчик і чапля» є більш особистою історією, адресованою передусім рідним і колегам митця.

На мій погляд, фінал «Хлопчика та чаплі» став прийняттям режисером того, що другого Хаяо Міядзакі не буде. Але другого й не потрібно. Може, рівних йому ще не з'явилося, але історія продовжується.

Коментувати

Увійдіть, будь ласка, щоб написати рецензію


Коментарі:
Поки коментарів нема. Будьте першими - напишіть коментар!

Увійдіть, будь ласка, щоб коментувати

Обговорення (форум)
Нещодавно переглянуті: