Країни: | Україна |
---|---|
Жанр: |
пригоди
біографія
історичний
екшн
драма |
Бюджет: | 44 000 000 $ (44 800 000 UAH) |
Прем'єра в Україні: | 24 вересня 2020 |
Прем'єра в світі: | 9 березня 2019 |
Прокатник: | Svoe Kino |
Режисер: | Олександр Денисенко |
Фільм розповідає про останні 3 місяці заслання Тараса Шевченка у Казахстані. Того літа поет, засланий на військову службу в російській царській армії, отримує повідомлення від друзів з Петербурга: його помилував особисто цар Олександр II. Однак військове керівництво Новопетрівського форту в Мангишлаку не поспішає повідомляти про це Тараса й видавати указ про звільнення. Інтрига будується на тому, хто саме зацікавлений в затримці і перешкоджає звільненню Шевченка. Комендант форту Іраклій Усков? Чи офіцери-товариші по службі та чиновники-бюрократи в Петербурзі? А раптом телеграма про амністію взагалі загубилася? Шевченко зберігає в собі сили досліджувати землі Західного Казахстану, що стали для нього улюбленими. Також поет і художник зображує казахський край та степових мешканців у своїх віршах і картинах, які він пише кожної вільної хвилини.
Код для перегляду рейтингу кінобази Виробничі компанії:
Odessa Film Studio, Odesa Film Studio
Режисер: Олександр Денисенко
Сценарист: Олександр Денисенко
Композитор: Мирослав Скорик
Оператори: Oleksandr Kryshtalovych
Загальний бюджет стрічки становить 44,8 млн. гривень, 50% якого – за рахунок Державного агентства України з питань кіно.
Частина зйомок фільму відбувалася у Києві, Одесі та в Мангістауській області Казахстану.
Це невеликий епізод з життя Шевченка чи швидше фантазія на тему його біографії. Шевченко проводить останні тижні в своєму засланні в Казахстані, аж ось довгожданий наказ про звільнення зникає. Хтось дуже не хоче відпускати поета на волю, але хто? Його земляк, керівник Новопетровської фортеці? Новий поручник, який вишукує повстанців? Дружина великого начальника, що тільки в віршах Шевченка знаходить розраду?
Фільм має потенціал стати детективом, але це швидше історія про те, як Шевченко лишається собою в середовищі, де панує тупа, невиправдана жорстокість російської солдатщини. Як писав один кінокритик, Шевченко постійно чогось чекає. Він і справді чекає, але не просиджує час, нудьгуючи. Не знаючи скільки ще бути в засланні, він шукає красу природи серед голих скель і красу людини поміж черствості. І головне – знаходить.
Більш того, Шевченко тихо бунтує (він також робить спробу втечі, але зрештою розуміє, що це не його шлях). Перед своїми ворогами він з якимось стриманим глузуванн ... ям поводиться без сварок і лайки. Шевченко зі своїм товаришем-поляком Мацеєм постають острівцями гуманізму в морі людоїдської муштри, де все мусить бути "ать-два". Проте так він непрямо надихає казахів на бунт і посередником тут стає мисливиця Катя, що час від часу супроводжує поета. А в фільмі Шевченко більше все-таки поет, навіть не в сенсі автора віршів, а в сенсі людини, яка бачить за буденністю винятковість.
Це також історія про солідарність. У російське військо потрапили кілька українців, серед них і комендант фортеці Іраклій, де відбувається немало подій. Він приховано сприяє Шевченку, навіть попри насмішки з цього приводу.
Росіян дещо важко розрізняти, вони всі в однакових мундирах і з вусами. Мені знадобилося почитати книгу за фільмом, аби впевнитися, що в кадрі точно ті персонажі, що я думаю. Ганна Топчій грає відсторонену від чоловіка Іраклія жінку, але репліки можна якось і поживіше промовляти. В Бориса Орлова, що грає Шевченка, надто помітний грим. Цікаво, що Роман Луцький, котрий грає тут поляка Мацея, вже скоро сам зіграв Шевченка у «Безславних кріпаках».
Сюжет повільно розганяється, але під кінець події розвиваються дуже стрімко і розв'язка закінчується компромісом, який прийнятний для всіх. Шевченко покидає Казахстан, але лишив там зерна змін на краще. Як і Казахстан з його пейзажами та людьми вплинув на поета.
Шевченко постає тут як чоловік, чия боротьба полягає не в гучних гаслах і фізичних битвах. Але така тиха боротьба теж дуже потрібна.
Увійдіть, будь ласка, щоб написати рецензію
Увійдіть, будь ласка, щоб коментувати