7
13

Фатальний потяг (1987)

Fatal Attraction

16+  •  1 год 59 хв  • 
Країни: США
Жанр: драма трилер жахи детектив
романтичний
Бюджет: 14 000 000 $
Касові збори в світі: 320 145 693 $
Касові збори в США: 156 645 693 $
Прем'єра в світі:
Прем'єра на DVD: 22 грудня 2009
Прем'єра в світі (цифрова): 1 січня 2006
Режисер: Едріан Лайн
КіноБаза: 7.0 (13)  IMDb: 6.9 (56554)
Моя оцінка:
/10
Є українське аудіо
Сюжет:

Безтурботним і щасливим було життя адвоката Дена Галлагера з молодою дружиною Бет і п'ятирічною дочкою Еллен до того фатального дня, коли Бет і Еллен відправилися за місто до батьків, а в Дена з'явилося два дні «волі» від сімейних уз.
Відчувши скороминущий потяг до Алекс Форест - нової співробітниці фірми, яку він обслуговує, він був улещений взаємністю дами й провів з нею кілька годин любові, спочатку у своєму будинку, а потім уже на квартирі коханки.

Код для перегляду рейтингу кінобази Ключові слова:

Місто Нью-Йорк Одержимість Нью-Йорк США Юрист Психопат Брехня Чоловік дружина зв'язок Невідомості Позашлюбних справою Сексуальні одержимість Еротичний трилер Шлюб кризи Жіночий психопат жах дружина чоловік відносини Еротичний фільм обдурять wive dead rabbit

Виробничі компанії:

Paramount Pictures, Paramount

Актори: (Всі 56)


Режисер:
Сценарист: Джеймс Дірден
Композитор: Моріс Жарр
Відео: (Всі 2)
Fatal Attraction - Trailer
1:33
Fatal Attraction - Trailer
Allan Arkush on FATAL ATTRACTION
2:24
Allan Arkush on FATAL ATTRACTION
Зображення: (Всі 5)

Рецензії: (Всі 1)
6/10 Про жіночі архетипи через призму чоловічого сприйняття

Оскар-1988, "Найкращий фільм", номінант
Золотий глобус - 1988, "Найкращий фільм-драма", номінант

Епіграф: “Чем меньше женщину мы любим, тем больше нравимся мы ей…”
О.С.Пушкін

Епіграф № 2: “Всі жінки - янголи, але коли їм обламують крила, доводиться літати на мітлі”
Із ванільних жіночих пабліків

У кінематографі наразі окремим явищем можна назвати жанр під назвою “кіно про фатальну жінку”, який являє собою суміш із кількох, зазвичай драми і триллера. Фатальна жінка зазвичай неймовірно приваблива і сексуальна, розумна, та у той же час аморальна, агресивна і нерозбірлива у методах досягнення мети, і тим небезпечна як для чоловіка, так для оточуючих і іноді для самої себе. Зазвичай, такий образ явно або неявно протиставляється образу звичайної, нефатальної жінки, яка уособлює ніжність, жіночність, здатність до розуміння, і у той же час є “зручною” і перебачуваною, а тому не настільки цікавою. “Синоніма ... ми” полярних образів “фатальної” і “нефатальної” жінки часто виступають стандартизовані образи “коханки” і “дружини”, “кар’єристки” і “домогосподарки”, і так далі. Корені явища можна, почасти, пошукати у неофіційній біблійній міфології. Там є міф про Ліліт, яка була першою дружиною Адама, але збунтувалася проти нього і проти Бога, і внаслідок цього стала матір’ю всіх демонів. Її образ є прямим протиставленням образу Єви, ідеальної дружини. Таким чином, і жіноча природа з точки зору чоловіка є двоєдиною, адже вона водночас і янгол, і демон. І поміж цих двох жіночих образів - стандартний чоловічий образ, позбавлений полярності, звичайна людина в усіх її неідеальності.

Фільм “Фатальний потяг” ясно демонструє ставлення автора до вказаних символічних образів. Якою б не була привабливою і хорошою жінка-янгол, чоловіка буде притягувати демон своєю сексуальністю і непередбачуваністю. Якою б не була цікавою жінка-демон, чоловік не зможе постійно існувати в її енергії і повернеться туди, де світло, тепло, де все зрозуміло і передбачувано. І насамкінець, лише жінка-янгол є началом творчим, жінка-демон може тільки руйнувати як себе, так і все навколо себе.

Із плюсів: очевидно, що кожен знайде у даному фільмі свій сенс. Хтось буде думати про подружню зраду і те, наскільки наслідки для героя компенсували його вчинок і відвернули його від повторення такої помилки. Хтось буде мислити у бік того, які ж події передували тому, що героїня докотилася до такого життя, і наскільки вона взагалі несе відповідальність за свої дії, зважаючи на яскраво виражену психопатію. Хтось думатиме про “правила” стосунків, і про те, наскільки вони є універсальними і наскільки вони взагалі існують у даній історії і в житті. Хтось просто подумає про важливість адекватної самооцінки для особи будь-якої статі. Так чи інакше, подумати є над чим, і для будь-якого фільму це завжди плюс.

Із мінусів: незважаючи на те, що кожен може виділити для себе героя, якому він схильний дужче співчувати, тим не менш, однозначність авторської позиції особисто для мене псує враження від фільму. Цілковито зрозуміло, на чиєму боці симпатії, а на кого покладена основна провина, і це досягається конкретними сценарними прийомами. Не було б їх - і фільм вийшов би більш неоднозначним, а значить, і більш наближеним до життя. Але тоді, очевидно, не було б триллеру. Сама ж триллерна складова була доволі непоганою станом на 1987 рік, але у 2018 прораховується наперед і погіршує враження від картини.

Ну і насакінець, фільм демонструє свій погляд на життя, але не стільки робить “зріз” із нього, скільки заганяє його у рамки типових образів. І це не зовсім добре, особливо для картини-номінанта на “Оскар”, адже не існує насправді ні янголів, ні демонів, а життя традиційно веселіше і складніше за будь-який особистий погляд на нього.

3 з 3 користувачів вважає цю рецензію корисною

Увійдіть, будь ласка, щоб написати рецензію

Нещодавно переглянуті: