Pan.s labyrinth. !spoiler alert!

Попередження: рецензія містить спойлери

Здавалося б, міфи вже давно втратили свою актуальність в сучасному світі, де необхідність романтизувати реальність та пояснити щось ефемерними чинниками вже давно зникла. Проте кінострічки Гільєрмо дель Торо вкотре доводять протилежне. Він часто використовує різноманітні містифікації чи легенди як фон, на якому розгортаються історії. В даному фільмі цим бекграундом слугував міф про давньогрецького бога родючості – Пана і вигадана самим дель Торо історія про зниклу принцесу (такий собі «вінегрет» з історій став візитівкою режисера). І хоча навіть в назві фільму фігурує ім’я Фавна, проте дель Торо неодноразово наголошував на тому, що надихався саме грецькими міфами. Та й манера поведінки цієї істоти нагадує не господаря італійського лісу, а саме зарозумілого та лякаючого Пана. Цьому божеству відводиться центральна роль у фільмі. Сама ж кінострічка розповідає нам історію дівчинки Офелії, яка живе в Іспанії під час громадянської війни. Ситуацію також ускладнює те, що вона раптово дізнається про своє походження (насправді ж дівчинка є принцесою підземного світу) і під егідою Фавна змушена пройти низку випробувань. Звучить наче початок якоїсь казки, але мої враження від історії зовсім не відповідали очікуванням. Фільм наповнений жорстокістю і, попри фантастичний сюжет, реалізмом. Справа в тому, що автор порушує тему нацизму через призму не лише політичних конфліктів в Іспанії, а й устрою магічного світу з яким бореться Офелія. Отож я мала можливість спостерігати за вбивствами, насиллям, тортурами і навіть сценами пожирання дітей (хоча мушу визнати, що відзнято це все дуже красиво та професійно). Загалом, з естетичної точки зору фільм можна (і треба!) розбирати по частинкам на референси. Кожен кард є неймовірно деталізованим та продуманим ( чого лише варта подорож Офелії підземеллям Блідого чоловіка чи епізоди з розправою Відаля над невинними людьми). Хоча сюжет і структура світу продумані не гірше за постановку, проте моїх базових пізнань у античній міфології не вистарчило , щоб зрозуміти усі відсилки та символізм закладені дель Торо. Отож якщо ви хочете пройнятись міфологічною культурою чи атмосферою античності – «Лабіринт фавна» не найкращий варіант. Але завдяки хорошій грі акторів( особливо відзначились Марібель Верду в ролі Мерседес і Даг Джонс в ролі Фавна), справді якісному та повчальному сюжету і візуальному аспекту цей фільм точно вам запам’ятається .

Коментарі:
Поки коментарів нема. Будьте першими - напишіть коментар!

Увійдіть, будь ласка, щоб коментувати

Нещодавно переглянуті: