Уго Тоньяцці
Ugo Tognazzi
Дата народження: 23 березня 1922
Знак зодіаку: Овен
Дата смерті: 27 жовтня 1990 (68 років)
Місце народження: Кремона, Ломбардія, Італія
Всього фільмів (на сайті): 116
Фільмографія
Сюжет (англ.)
After the war, almost by chance, Alfonso Sansone starts to produce documentary films and moves from Palermo to Rome, the city of film.Alfonso Sansone produttore per caso (2014)
Alfonso Sansone produttore per caso
актор
10 вересня 2014 (Світ)
Італія
58 хв
Читати опис (англ.)
After the war, almost by chance, Alfonso Sansone starts to produce documentary films and moves from Palermo to Rome, the city of film.Сюжет (англ.)
N/AHappy to Be Different (2014)
Happy to Be Different
зіграв самого себе
6 лютого 2014 (Світ)
Італія
1 год 33 хв
Читати опис (англ.)
N/AСюжет (англ.)
The film celebrates the 100th anniversary of the birth of cinema. It presents the technical and artistic evolution of the motion pictures. We move from mute to sound, from black-and-white to color, through various genres and styles. All the aspects are taken into consideration: the historical context, the fashion, the star system and the unhappy ending to watching films in movie theaters.Written by
>1felco
Nitrate Base (1996)
Nitrate Base
актор
29 січня 1997 (Світ)
Італія, Франція, Угорщина
1 год 27 хв
Читати опис (англ.)
The film celebrates the 100th anniversary of the birth of cinema. It presents the technical and artistic evolution of the motion pictures. We move from mute to sound, from black-and-white to color, through various genres and styles. All the aspects are taken into consideration: the historical context, the fashion, the star system and the unhappy ending to watching films in movie theaters.Written by
>1felco
Сюжет
1578 рік. Марокко звільнено з-під влади Португалії, проте серед арабських вождів виникають чвари. Принц Абдельмалек змушений тікати в Алжир, що знаходиться під владою Османів. Він бере участь в морських рейдах свого тестя Агат-Мора, доставляє зброю повсталим морискам Гранади, боронить Кіпр від іспанських військ, потрапляє в полон, звідки тікає за допомогою генуезького купця Карло ді Пальми. В Андалузії Абдельмалек знайомиться з Файзою, сестрою ватажка повсталих Акалая бен-Омейя. Однак дівчина викрадають розбійники та продають в гарем турецького султана, де здобуває його прихильність. Водночас, їй вдається бачитися з марокканським принцем під час його рідких приїздів в Стамбул. Але після смерті Селіма II Файзу відправляють у вигнання.Вогняні барабани (1990)
Drums of Fire
актор у ролі Carlo di Palma
21 грудня 1990 (Світ)
СРСР, Іспанія, Італія, Марокко
4 год 5 хв
Читати опис
1578 рік. Марокко звільнено з-під влади Португалії, проте серед арабських вождів виникають чвари. Принц Абдельмалек змушений тікати в Алжир, що знаходиться під владою Османів. Він бере участь в морських рейдах свого тестя Агат-Мора, доставляє зброю повсталим морискам Гранади, боронить Кіпр від іспанських військ, потрапляє в полон, звідки тікає за допомогою генуезького купця Карло ді Пальми. В Андалузії Абдельмалек знайомиться з Файзою, сестрою ватажка повсталих Акалая бен-Омейя. Однак дівчина викрадають розбійники та продають в гарем турецького султана, де здобуває його прихильність. Водночас, їй вдається бачитися з марокканським принцем під час його рідких приїздів в Стамбул. Але після смерті Селіма II Файзу відправляють у вигнання.
Є українське аудіо
Сюжет (англ.)
Tolerance is a young woman married to the gastronome hedonist Marmant. They live at the French family castle. One day Tolerance receives an inheritance from a distant relative.Days of Inspector Ambrosio (1988)
Days of Inspector Ambrosio
актор у ролі Giulio Ambrosio
20 жовтня 1988 (Світ)
Італія
1 год 36 хв
Сюжет (англ.)
Walter Ferrari is an Italian soccer coach fired on the eve of the playoffs by club President Di Carlo.The Last Minute (1987)
The Last Minute
актор у ролі Walter Ferroni
1 січня 1988 (Світ)
Італія
1 год 40 хв
Читати опис (англ.)
Walter Ferrari is an Italian soccer coach fired on the eve of the playoffs by club President Di Carlo.Сюжет
У третій частині комедії Альбен отримує спадок, який перейде до нього за умови, що він протягом року одружиться і у нього народиться дитина. Ренато, людина прагматична і вольова, прокручує безліч підступних планів, щоб доставити дурня до вівтаря, включаючи удавання, що нібито в результаті нещасного випадку була відновлена його гетеросексуальність. Займався він і звідництвом, роздобувши десь юну розкішну блондинку, яку спокусив і кинув вагітною її колишній коханець.Клітка для чудиків 3: Весілля (1985)
La Cage aux Folles 3: The Wedding
16+
актор у ролі Renato Baldi
20 листопада 1985 (Світ)
Франція, Італія
1 год 27 хв
Читати опис
У третій частині комедії Альбен отримує спадок, який перейде до нього за умови, що він протягом року одружиться і у нього народиться дитина. Ренато, людина прагматична і вольова, прокручує безліч підступних планів, щоб доставити дурня до вівтаря, включаючи удавання, що нібито в результаті нещасного випадку була відновлена його гетеросексуальність. Займався він і звідництвом, роздобувши десь юну розкішну блондинку, яку спокусив і кинув вагітною її колишній коханець.Сюжет (англ.)
This time the "amici" (friends) are just four: Necchi, Meandri, Mascetti and Sassaroli. Nevertheless they are older they still love to spend their time mainly organizing irresistible jokes to everyone in every kind of situation. Mascetti is hospitalized in a geriatric clinic. Of course the place become immediately the main stage for all their jokes. After some jokes they decided to place an ultimate incredible and farcical joke to the clinic guests.My Friends Act III (1985)
My Friends Act III
актор у ролі Lello Mascetti
6 червня 1985 (Світ)
Італія
1 год 50 хв
Читати опис (англ.)
This time the "amici" (friends) are just four: Necchi, Meandri, Mascetti and Sassaroli. Nevertheless they are older they still love to spend their time mainly organizing irresistible jokes to everyone in every kind of situation. Mascetti is hospitalized in a geriatric clinic. Of course the place become immediately the main stage for all their jokes. After some jokes they decided to place an ultimate incredible and farcical joke to the clinic guests.Сюжет (англ.)
The caravan of the lazy king Dagobert is attacked by robbers who massacre the guards and rape the women. Dagobert escapes and becomes a penitent on a pilgrimage to Rome with the Pope.Good King Dagobert (1984)
Good King Dagobert
актор у ролі La pape Honorius et son sosie
22 серпня 1984 (Світ)
Франція, Італія
1 год 52 хв
Читати опис (англ.)
The caravan of the lazy king Dagobert is attacked by robbers who massacre the guards and rape the women. Dagobert escapes and becomes a penitent on a pilgrimage to Rome with the Pope.Сюжет (англ.)
The internal minister's very sophisticated ultra-technological and plated car stops for a mechanical accident in front of a villa. The owner of the villa is De Andreis that immediately ...A Joke of Destiny, Lying in Wait Around the Corner Like a Bandit (1983)
A Joke of Destiny, Lying in Wait Around the Corner Like a Bandit
актор у ролі On. Vincenzo De Andreiis
20 березня 1983 (Світ)
Італія
1 год 45 хв
Читати опис (англ.)
The internal minister's very sophisticated ultra-technological and plated car stops for a mechanical accident in front of a villa. The owner of the villa is De Andreis that immediately ...Сюжет (англ.)
The real story of a French man who was able to control his own farts.Petomaniac (1983)
Petomaniac
актор у ролі Joseph Pujol
1 січня 1983 (Світ)
Італія
1 год 43 хв
Читати опис (англ.)
The real story of a French man who was able to control his own farts.Сюжет (англ.)
The four old friends meet on the grave of the fifth of them, Perozzi, who died at the end of the first episode. Time has passed but they are still up for adventures and cruel jokes, and while they recall the one they created together with the late friend, new ones are on their way, starting right there at the cemetery.My Friends Act II (1982)
My Friends Act II
актор у ролі Conte Raffaello Mascetti
22 грудня 1982 (Світ)
Італія
2 год 10 хв
Читати опис (англ.)
The four old friends meet on the grave of the fifth of them, Perozzi, who died at the end of the first episode. Time has passed but they are still up for adventures and cruel jokes, and while they recall the one they created together with the late friend, new ones are on their way, starting right there at the cemetery.Сюжет
Фільм складається з двох новел. Історія першої — це взаємини колишнього подружжя, яке знову зустрілося і через свої відносини, що не склалися, готові вбити один одного.Друга історія оповідає про сімейні стосунки родини, з якої дружина, склала раніше таємно порнороман. З'явився шантажист, який в замін на неоприлюднення роману вимагає від неї 30 хвилин інтимних відносин.Вибачте, якщо мало (1982)
Unfaithfully Yours
актор у ролі Carlo Reani
4 травня 1982 (Світ)
Італія
1 год 31 хв
Читати опис
Фільм складається з двох новел. Історія першої — це взаємини колишнього подружжя, яке знову зустрілося і через свої відносини, що не склалися, готові вбити один одного.Друга історія оповідає про сімейні стосунки родини, з якої дружина, склала раніше таємно порнороман. З'явився шантажист, який в замін на неоприлюднення роману вимагає від неї 30 хвилин інтимних відносин.Сюжет (англ.)
An Italian businessman decides whether to pay a ransom for his abducted son or not.Tragedy of a Ridiculous Man (1981)
Tragedy of a Ridiculous Man
актор у ролі Primo Spaggiari
1 жовтня 1981 (Світ)
Італія
1 год 56 хв
Читати опис (англ.)
An Italian businessman decides whether to pay a ransom for his abducted son or not.Сюжет
Ренато і Альбен потрапляють в неприємну історію, загрозливу їх життю: у Альбена випадково в руках опиняється мікрофільм (про що він сам не підозрює), за яким полюють шпигуни і спецслужби. Опинившись між двох вогнів, герої вимушені бігти до Італії. Альбену, якого Ренато знову видає за дружину, доводиться знов перевтілюватися в жінку. Ховаючись в горах у матері Ренато, Альбен вмудряється спокусити одного з суворих місцевих пастухів. Але тут на їх слід виходять шпигуни...Клітка для чудиків 2 (1980)
La Cage aux Folles II
16+
актор у ролі Renato Baldi
10 грудня 1980 (Світ)
Франція, Італія
1 год 42 хв
Читати опис
Ренато і Альбен потрапляють в неприємну історію, загрозливу їх життю: у Альбена випадково в руках опиняється мікрофільм (про що він сам не підозрює), за яким полюють шпигуни і спецслужби. Опинившись між двох вогнів, герої вимушені бігти до Італії. Альбену, якого Ренато знову видає за дружину, доводиться знов перевтілюватися в жінку. Ховаючись в горах у матері Ренато, Альбен вмудряється спокусити одного з суворих місцевих пастухів. Але тут на їх слід виходять шпигуни...Сюжет
Фільм складається з чотирьох частин, який розповідає про любовні пригоди чотирьох людей з різних країн (Франції, Італії, Великої Британії та США).Недільні коханці (1980)
Sunday Lovers
актор у ролі Armando (segment "Armando's Notebook")
31 жовтня 1980 (Світ)
Франція, Італія
2 год 5 хв
Читати опис
Фільм складається з чотирьох частин, який розповідає про любовні пригоди чотирьох людей з різних країн (Франції, Італії, Великої Британії та США).
Є українське аудіо
Сюжет (англ.)
In the year 1870 Rome, then governed by the Pope, was captured by the Italian General La Marmora's troops. After the armistice, the Italian soldier Alfonso killed a Pope's soldier, the son ...Arrivano i bersaglieri (1980)
Arrivano i bersaglieri
актор у ролі Don Prospero
29 жовтня 1980 (Світ)
Італія
2 год 0 хв
Читати опис (англ.)
In the year 1870 Rome, then governed by the Pope, was captured by the Italian General La Marmora's troops. After the armistice, the Italian soldier Alfonso killed a Pope's soldier, the son ...Сюжет (англ.)
Antonio vive a Laveno, sulle sponde del lago Maggiore e nella vita ha una sola passione: il cinema. La sua grande aspirazione è diventare un attore come i suoi idoli. Quando si decide al ...I'm Photogenic (1980)
I'm Photogenic
зіграв самого себе
21 березня 1980 (Світ)
Італія, Франція
1 год 57 хв
Читати опис (англ.)
Antonio vive a Laveno, sulle sponde del lago Maggiore e nella vita ha una sola passione: il cinema. La sua grande aspirazione è diventare un attore come i suoi idoli. Quando si decide al ...Сюжет (англ.)
Expensive vines, tables filled with food, but emptiness inside. Everyone has stopped developing, and fastened in their roles. Hurtful, but still funny story about human development.The Terrace (1980)
The Terrace
актор у ролі Amedeo
8 лютого 1980 (Світ)
Італія, Франція
2 год 30 хв
Читати опис (англ.)
Expensive vines, tables filled with food, but emptiness inside. Everyone has stopped developing, and fastened in their roles. Hurtful, but still funny story about human development.Сюжет (англ.)
A famous radio announcer is being retired at the top of his career and in full professional maturity. But for him and his wife life is not over now, he has more plans.I viaggiatori della sera (1979)
I viaggiatori della sera
режисер, актор у ролі Orso Banti, сценарист
26 жовтня 1979 (Світ)
Іспанія, Італія
1 год 48 хв
Читати опис (англ.)
A famous radio announcer is being retired at the top of his career and in full professional maturity. But for him and his wife life is not over now, he has more plans.Сюжет
На римському шосе утворився затор з великої кількості автомобілів. У пастку потрапили найрізноманітніші люди з різних соціальних сфер. У картині немає головних героїв і сюжет розбитий на безліч дрібних подій. Люди кохаються і зраджують, дарують і крадуть, виявляють благородство і застосовують насильство і підлість. Комедійний тон фільму поступово стає трагедійним, один персонаж навіть помер. Та після напруженої ночі затор розсмоктується.Затор (1979)
Traffic Jam
актор у ролі Professor
12 січня 1979 (Світ)
Італія, Франція, Західна Німеччина, Іспанія
2 год 1 хв
Читати опис
На римському шосе утворився затор з великої кількості автомобілів. У пастку потрапили найрізноманітніші люди з різних соціальних сфер. У картині немає головних героїв і сюжет розбитий на безліч дрібних подій. Люди кохаються і зраджують, дарують і крадуть, виявляють благородство і застосовують насильство і підлість. Комедійний тон фільму поступово стає трагедійним, один персонаж навіть помер. Та після напруженої ночі затор розсмоктується.Сюжет (англ.)
Three episodes, three funny couples and many great italians actors.Where Are You Going on Holiday? (1978)
Where Are You Going on Holiday?
актор у ролі Enrico (segment "Sarò tutta per te")
21 грудня 1978 (Світ)
Італія
2 год 7 хв
Читати опис (англ.)
Three episodes, three funny couples and many great italians actors.Сюжет (англ.)
N/AFirst Love (1978)
First Love
актор у ролі Ugo Cremonesi detto 'Picchio'
10 листопада 1978 (Світ)
Італія
1 год 55 хв
Читати опис (англ.)
N/AСюжет
Арман і Альберт живуть життям, із їхньої точки зору, ідеальним. Вони з успіхом тримають кічевий нічний клуб в самому центрі Майамі. Але їх затишний спокій раптово стрясає повернення сина Армана, який збирається одружитися на доньці ультра консервативного сенатора Кілі.Мало того - сенатор з дружиною - вже в дорозі, щоб встигнути до вечері, за якою і повинне відбутися їх знайомство з містером і місіс Ідеальна Сім'я. Чи зможуть Арман і Альберт обвести їх навкруги пальця? Миле уявлення чекає застійного консерватора.
Клітка для чудиків (1978)
La Cage aux Folles
18+
актор у ролі Renato Baldi
25 жовтня 1978 (Світ)
Франція, Італія
1 год 50 хв
Читати опис
Арман і Альберт живуть життям, із їхньої точки зору, ідеальним. Вони з успіхом тримають кічевий нічний клуб в самому центрі Майамі. Але їх затишний спокій раптово стрясає повернення сина Армана, який збирається одружитися на доньці ультра консервативного сенатора Кілі.Мало того - сенатор з дружиною - вже в дорозі, щоб встигнути до вечері, за якою і повинне відбутися їх знайомство з містером і місіс Ідеальна Сім'я. Чи зможуть Арман і Альберт обвести їх навкруги пальця? Миле уявлення чекає застійного консерватора.
Сюжет (англ.)
Sasá Iovine, a small-time Neopolitan operator, finds himself in the thick of a multi-murder mystery when Don Michele, a building contractor hires Iovine to find his daughter who has disappeared with incriminating documents.The Payoff (1978)
The Payoff
актор у ролі Il commissario Assenza
17 березня 1978 (Світ)
Італія
1 год 50 хв
Читати опис (англ.)
Sasá Iovine, a small-time Neopolitan operator, finds himself in the thick of a multi-murder mystery when Don Michele, a building contractor hires Iovine to find his daughter who has disappeared with incriminating documents.The New Monsters (1977)
The New Monsters
актор у ролі Il marito (segment "L'uccellino della Val Padana") / Il cuoco (segment "Hostaria") / Il figlio (segment "Mammina mammona")
15 грудня 1977 (Світ)
Італія
1 год 55 хв
Читати опис (англ.)
Several episodes depicting Italian's life in short humoristic stories.Сюжет (англ.)
Una domenica estiva in uno stabilimento balneare al Lido di Ostia (Roma). Una fauna umana variegata e tante storie che si intrecciano. Una squadra femmminile di pallacanestro ; due militari fissati per il body-building ; due benzinai con le loro fidanzate ; un sacerdote con un grosso...segreto ; due nonni con le loro nipotine incinte ; una coppia di fidanzati che cercano di avere un rapporto intimo per la prima volta ; e così via...Beach House (1977)
Beach House
актор у ролі Alfredo Cerquetti
27 жовтня 1977 (Світ)
Італія
1 год 46 хв
Читати опис (англ.)
Una domenica estiva in uno stabilimento balneare al Lido di Ostia (Roma). Una fauna umana variegata e tante storie che si intrecciano. Una squadra femmminile di pallacanestro ; due militari fissati per il body-building ; due benzinai con le loro fidanzate ; un sacerdote con un grosso...segreto ; due nonni con le loro nipotine incinte ; una coppia di fidanzati che cercano di avere un rapporto intimo per la prima volta ; e così via...Сюжет
Перша любов ніколи не забувається. Дії відбувається в католицькій Італії 40-х років. Це історія пробудження перших сексуальних почуттів Жю, закоханого у свою позбавлену комплексів старшу кузину Нене. За допомогою неї Жю дізнається, що таке секс і знаходить відповіді на найпотаємніші питання. Нарешті він відчув себе чоловіком, але коли батько застає його в компанії Нене і її коханця-мулата, справа приймає зовсім інший оборот. Арґумет-кіно «Нене», Сальваторе Сампері Вночі з 21 на 22 квітня о 00:30 на телеканалі «1+1» дивіться програму АРҐУМЕНТ-КІНО та фільм режисера Сальваторе Сампері «Нене»/ Nene (1977, Італія).Маловідомий фільм 1977 року маловідомого нам італійського кінорежисера Сальваторе Сампері «Нене» – кіно прикметне. Прикметне і, зокрема, для італійського кінематографа, і, загалом, для тогочасного розкріпаченого європейського кіноекрану, сповненого еротичних мотивів. Адже це час викличної з’яви таких різних, але однаково одвертих фільмів, як, скажімо, «Останнє танґо в Парижі» Бернардо Бертолуччі та «Емманюель» Жюста Жакена.
Події фільму розгортаються у повоєнній Італії, 1948 року. Чотирнадцятилітня Нене, що лишилася без батьків, переїздить із Мілана в провінційне містечко до свого дядька, де опиняється в компанії двоюрідних брата й сестри. Далі ж ітиметься про перше кохання, розгортатиметься історія пробудження перших сексуальних почуттів, драма дорослішання – перетворення дитини на дорослу людину.
Постановник стрічки «Нене» Сальваторе Сампері своїм фільмом, його кінематографічною фактурою ніби повертається в минуле італійського кіна, нагадуючи собі й нам про часи неореалістичної кіноестетики. Звісно, не буквально, в перетвореному вигляді, але помітно, відчутно, з пієтетом і повагою. Та сюжет він розгортає вочевидь не з життя найбідніших італійських верств, хоча більшість живе бідно й важко, згадуючи, як це часто буває, довоєнні часи, з ностальгією та утопічним бажанням так чи так повернутися до них. Сампері цікавить, як вже було сказано, процес дорослішання підлітка, загострений соціальними обставинами.
І, передусім, варто зазначити, що Сампері вдається – і це надзвичайно важливо – обійтися в розгортанні цієї історії без мелодраматичних мотивів, без трагедійних фарб, а також без дидактики, котра так часто гуляє подібними сюжетами, до яких частенько звертаються кінематографісти в різних кінцях світу. Автор фільму ніби просто констатує, ніби нагадує про те, що дитинство рано чи пізно закінчується, а з ним зникає цілий світ, що стояв на своїх особливих підвалинах… І зміну цього світу, зміну світогляду, услід за традиціями фройдівського вчення, фільм «Нене» подає, унаочнює передовсім і навіть педальовано через активне пробудження в дитині сексуальности.
Уґо Тоньяцці у фільмі "Нене"
Не зайве буде також зауважити творчий контекст, у якому створювалося це кіно. Річ у тім, що над фільмом «Нене», попри деяку скромність імени режисера, працювали справді видатні італійські кінематографісти. Звісно, не йдеться про якийсь особливий внесок неперевершеного Уґо Тоньяцці, що з’являється в крихітному епізоді в перукарні. Ні, хочу наголосити передусім на особах продюсера цієї стрічки Джованні Бертолуччі та, звичайно ж, оператора Паскуаліно де Сантіса.
Джованні Бертолуччі продюсував більшість найцікавіших фільмів свого двоюрідного брата Бернардо, а також останню стрічку великого Вісконті «Невинний», а ще – фільми непересічних Діно Різі й Альберто Латтуади, також – протягом двох із половиною десятиліть – еротичні кіновправи Тінто Брасса. Ну а де Сантіс – один з найвидатніших італійських операторів, що творив разом із такими кіновелетами, як той самий Вісконті, як Фелліні, Брессон, Лоузі та Вітторіо де Сіка. Він незмінно, з 1965-го, фільмував стрічки для Франческо Розі; і знайшов свою смерть на українській землі – помер 1996-го у Львові від інфаркту, коли разом із Розі знімав останню для них картину – «Перепочинок».
Насамкінець одне важливе зауваження про деяку, м’яко кажучи, невідповідність віку головної героїні та віку актриси, що виконує її роль. Нене за сюжетом має чотирнадцять років, а на екрані її тим часом утілює 23-літня акторка. Усе це – через одверті еротичні сцени, які, зрозуміло, автори фільму не могли довірити неповнолітній виконавиці. Звісно, будь-яка умовність, якщо вона є невідповідною генеральній естетиці фільму, кінематографу як мистецтву шкодить, бо в такім разі важкувато досягти належної міри екранної правди. Утім, спробуйте абстрагуватися…
Також у спеціальному сюжеті в програмі йтиметься про корпус фільмів, про традиції різних національних кінематографій зображати на кіноекрані драму дорослішання, зокрема, хлопчачого.
(C) Арґумент-кіно Кіно про передчасне дорослішання Загалом можна позначити дві традиції показу передчасного дорослішання в кінематографі – радянську та американську. Перша цей процес пов’язує з певними історичними катаклізмами, насамперед різного штибу революціями, громадянськими та світовими війнами.
Класичним і в чомусь неперевершеним прикладом тут залишається картина Андрєя Тарковського «Іванове дитинство», зафільмована 1962 року.
У фільмі йдеться про 12-річного хлопчика Івана, який через певні життєві обставини опинився на лінії фронту, в армійській розвідці. Більше того, Іван здатен виконувати дуже складні та важливі завдання, які не до снаги дорослим чоловікам.
Своєрідною антитезою до суворої воєнної реальности у фільмі є сни Івана про мирне життя. Це передусім ідилічні сновидіння, які втілюють втрачене Іванове дитинство, ніжні стосунки з матір’ю, картини невоєнного життя.
Проте Тарковський не тільки протиставляє ці два світи – війна, зрештою, вривається і до снів, бо вона тотальна і незворотна.
Своєрідним апофеозом теми передчасного дорослішання хлопчика в радянському кіні стала стрічка Елєма Клімова «Іди й дивись», котра вийшла на екрани 1985 року.
Героєм цієї історії є чотирнадцятилітній білоруський підліток Фльора, який не хоче бути осторонь воєнних дій, тому вирушає до місцевих партизанів. Згодом він стає свідком знищення каральними німецькими підрозділами білоруського села, і саме цього моменту стається стрімке і навіть катастрофічне дорослішання хлопця.
Режисер цієї картини Елєм Клімов уникав психологізму, йому було важливіше показати реалії геноциду через зовнішні фізичні зміни свого героя, власне, через старіння Фльори, яке ніби унаочнює у фільмі невимовне, що воно лежить по той бік слів та сенсу.
Символічним став епізод розстрілювання Фльорою портрета Гітлера. У цьому епізоді час рухається у зворотному напрямку – аж до дитинства майбутнього фюрера, який сидить у матері на колінах. Це повертання часу позначає не тільки згортання великої історії, а також і повернення невинности дитинства, причому будь-чийого дитинства, навіть Гітлера.
Американська традиція також має фільми, котрі розповідають про передчасне дорослішання хлопчика під час війни. Яскравий приклад – фільм Стівена Спілберґа «Імперія сонця», що створений за книгою англійського письменника Джеймса Белларда.
У картині йдеться про дванадцятилітнього Джима, що той разом зі своїми батьками стрічає японо-китайську війну у Шанхаї.
Певний час англійській родині вдається перебувати осторонь війни, проте після атаки на Перл-Гарбор, вони опиняються під загрозою знищення. Під час евакуації Джим губить своїх батьків та розпочинає самостійне життя у незнайомому й небезпечному світі.
У цьому фільмі Спілберґ не тільки розповідає історію стрімкого дорослішання хлопчика, він також веде мову про колективну втрату ілюзій західної людини і щодо власної ідентичности, і щодо людської гідности та поведінки на війні.
Джим потрапляє до табору для інтернованих, де вчиться мистецтву виживання. До останнього він намагається зберегти людську подобу й навіть подолати у собі деструктивні та цинічні нахили, яким навчають його старші товариші.
Водночас американське кіно має й інші приклади дорослішання. Один із них пов'язаний з магічним стрибком із дитинства у дорослий вік. Прикладом може бути стрічка «Великий» режисера Пенні Маршалл. У картині йдеться про дванадцятилітнього Джоша, який після невдалого залицяння у парку розваг загадав бажання стати дорослим і наступного ранку отримав бажане.
Джошові тепер тридцять, і він намагається адаптуватися до нових умов у великій корпорації, яка випускає іграшки. І ця адаптація цілком вдається, власне, через його дитячу та безпосередню поведінку. Крім того, Джош закохується й отримує взаємність, його справи в корпорації ідуть угору, і він готовий назавжди лишитися у своєму новому статусі.
У цьому фільмі не тільки проявилися настрої вісімдесятих років минулого століття з їхнім культом дитинства й родинних цінностей; тут яскраво заявив про себе також особливий магічний чинник, завжди присутній на екрані – віра у диво, яка давала нагоду для ще однієї життєвої спроби.
1990 року виходить стрічка «Сам удома», яка може слугувати своєрідною квінтесенцією американського підходу до стрімкого дорослішання на кіноекрані. У фільмі йдеться про восьмилітнього Кевіна, якого забули самого вдома заклопотані родичі, що вони вирушили на Різдво до столиці Франції.
Опинившись наодинці з величезним будинком, Кевін переживає розмаїту гамму емоцій та відчуттів. Зрештою, оговтавшись, він захищає власний дім від грабіжників, які намагалися скористатися його гаданою вразливістю.
У цій історії має значення і атмосфера різдвяного свята з його вірою у дива, але й також самостійність Кевіна, його уміння віднайти особливий та окремий зв’язок із довколишнім світом, а ще – відмова хлопця від сторонньої опіки як основа незрадливого дорослішання. Перед нами правдивий американський характер, не навчений відступати.
Вночі з 21 на 22 квітня о 00:30 в АРҐУМЕНТІ-КІНО – фільм, який представляє іще одну традицію показу передчасного дорослішання на екрані, власне, європейську чи, точніше, італійську. У цій традиції мають значення й історичні катаклізми, і родинні цінності, проте додається також особливий середземноморський колорит і темперамент.
Звісно, від цього аж ніяк не легше маленькому героєві стрічки «Нене», що він закоханий у старшу за себе дівчинку.
І ця картина не стільки про стрімке дорослішання, скільки про відмову від нього. Це фільм про радість бути дитиною, про втіху невинности й незнання, які, так чи так, проте будуть втрачені. Тому, чи варто так вже поспішати?
(C) Арґумент-кіно Відео-сюжет
Нене (1977)
Sweet Adolescents
актор у ролі 'Baffo' - the barber
21 вересня 1977 (Світ)
Італія
1 год 46 хв
Читати опис
Перша любов ніколи не забувається. Дії відбувається в католицькій Італії 40-х років. Це історія пробудження перших сексуальних почуттів Жю, закоханого у свою позбавлену комплексів старшу кузину Нене. За допомогою неї Жю дізнається, що таке секс і знаходить відповіді на найпотаємніші питання. Нарешті він відчув себе чоловіком, але коли батько застає його в компанії Нене і її коханця-мулата, справа приймає зовсім інший оборот. Арґумет-кіно «Нене», Сальваторе Сампері Вночі з 21 на 22 квітня о 00:30 на телеканалі «1+1» дивіться програму АРҐУМЕНТ-КІНО та фільм режисера Сальваторе Сампері «Нене»/ Nene (1977, Італія).Маловідомий фільм 1977 року маловідомого нам італійського кінорежисера Сальваторе Сампері «Нене» – кіно прикметне. Прикметне і, зокрема, для італійського кінематографа, і, загалом, для тогочасного розкріпаченого європейського кіноекрану, сповненого еротичних мотивів. Адже це час викличної з’яви таких різних, але однаково одвертих фільмів, як, скажімо, «Останнє танґо в Парижі» Бернардо Бертолуччі та «Емманюель» Жюста Жакена.
Події фільму розгортаються у повоєнній Італії, 1948 року. Чотирнадцятилітня Нене, що лишилася без батьків, переїздить із Мілана в провінційне містечко до свого дядька, де опиняється в компанії двоюрідних брата й сестри. Далі ж ітиметься про перше кохання, розгортатиметься історія пробудження перших сексуальних почуттів, драма дорослішання – перетворення дитини на дорослу людину.
Постановник стрічки «Нене» Сальваторе Сампері своїм фільмом, його кінематографічною фактурою ніби повертається в минуле італійського кіна, нагадуючи собі й нам про часи неореалістичної кіноестетики. Звісно, не буквально, в перетвореному вигляді, але помітно, відчутно, з пієтетом і повагою. Та сюжет він розгортає вочевидь не з життя найбідніших італійських верств, хоча більшість живе бідно й важко, згадуючи, як це часто буває, довоєнні часи, з ностальгією та утопічним бажанням так чи так повернутися до них. Сампері цікавить, як вже було сказано, процес дорослішання підлітка, загострений соціальними обставинами.
І, передусім, варто зазначити, що Сампері вдається – і це надзвичайно важливо – обійтися в розгортанні цієї історії без мелодраматичних мотивів, без трагедійних фарб, а також без дидактики, котра так часто гуляє подібними сюжетами, до яких частенько звертаються кінематографісти в різних кінцях світу. Автор фільму ніби просто констатує, ніби нагадує про те, що дитинство рано чи пізно закінчується, а з ним зникає цілий світ, що стояв на своїх особливих підвалинах… І зміну цього світу, зміну світогляду, услід за традиціями фройдівського вчення, фільм «Нене» подає, унаочнює передовсім і навіть педальовано через активне пробудження в дитині сексуальности.
Уґо Тоньяцці у фільмі "Нене"
Не зайве буде також зауважити творчий контекст, у якому створювалося це кіно. Річ у тім, що над фільмом «Нене», попри деяку скромність імени режисера, працювали справді видатні італійські кінематографісти. Звісно, не йдеться про якийсь особливий внесок неперевершеного Уґо Тоньяцці, що з’являється в крихітному епізоді в перукарні. Ні, хочу наголосити передусім на особах продюсера цієї стрічки Джованні Бертолуччі та, звичайно ж, оператора Паскуаліно де Сантіса.
Джованні Бертолуччі продюсував більшість найцікавіших фільмів свого двоюрідного брата Бернардо, а також останню стрічку великого Вісконті «Невинний», а ще – фільми непересічних Діно Різі й Альберто Латтуади, також – протягом двох із половиною десятиліть – еротичні кіновправи Тінто Брасса. Ну а де Сантіс – один з найвидатніших італійських операторів, що творив разом із такими кіновелетами, як той самий Вісконті, як Фелліні, Брессон, Лоузі та Вітторіо де Сіка. Він незмінно, з 1965-го, фільмував стрічки для Франческо Розі; і знайшов свою смерть на українській землі – помер 1996-го у Львові від інфаркту, коли разом із Розі знімав останню для них картину – «Перепочинок».
Насамкінець одне важливе зауваження про деяку, м’яко кажучи, невідповідність віку головної героїні та віку актриси, що виконує її роль. Нене за сюжетом має чотирнадцять років, а на екрані її тим часом утілює 23-літня акторка. Усе це – через одверті еротичні сцени, які, зрозуміло, автори фільму не могли довірити неповнолітній виконавиці. Звісно, будь-яка умовність, якщо вона є невідповідною генеральній естетиці фільму, кінематографу як мистецтву шкодить, бо в такім разі важкувато досягти належної міри екранної правди. Утім, спробуйте абстрагуватися…
Також у спеціальному сюжеті в програмі йтиметься про корпус фільмів, про традиції різних національних кінематографій зображати на кіноекрані драму дорослішання, зокрема, хлопчачого.
(C) Арґумент-кіно Кіно про передчасне дорослішання Загалом можна позначити дві традиції показу передчасного дорослішання в кінематографі – радянську та американську. Перша цей процес пов’язує з певними історичними катаклізмами, насамперед різного штибу революціями, громадянськими та світовими війнами.
Класичним і в чомусь неперевершеним прикладом тут залишається картина Андрєя Тарковського «Іванове дитинство», зафільмована 1962 року.
У фільмі йдеться про 12-річного хлопчика Івана, який через певні життєві обставини опинився на лінії фронту, в армійській розвідці. Більше того, Іван здатен виконувати дуже складні та важливі завдання, які не до снаги дорослим чоловікам.
Своєрідною антитезою до суворої воєнної реальности у фільмі є сни Івана про мирне життя. Це передусім ідилічні сновидіння, які втілюють втрачене Іванове дитинство, ніжні стосунки з матір’ю, картини невоєнного життя.
Проте Тарковський не тільки протиставляє ці два світи – війна, зрештою, вривається і до снів, бо вона тотальна і незворотна.
Своєрідним апофеозом теми передчасного дорослішання хлопчика в радянському кіні стала стрічка Елєма Клімова «Іди й дивись», котра вийшла на екрани 1985 року.
Героєм цієї історії є чотирнадцятилітній білоруський підліток Фльора, який не хоче бути осторонь воєнних дій, тому вирушає до місцевих партизанів. Згодом він стає свідком знищення каральними німецькими підрозділами білоруського села, і саме цього моменту стається стрімке і навіть катастрофічне дорослішання хлопця.
Режисер цієї картини Елєм Клімов уникав психологізму, йому було важливіше показати реалії геноциду через зовнішні фізичні зміни свого героя, власне, через старіння Фльори, яке ніби унаочнює у фільмі невимовне, що воно лежить по той бік слів та сенсу.
Символічним став епізод розстрілювання Фльорою портрета Гітлера. У цьому епізоді час рухається у зворотному напрямку – аж до дитинства майбутнього фюрера, який сидить у матері на колінах. Це повертання часу позначає не тільки згортання великої історії, а також і повернення невинности дитинства, причому будь-чийого дитинства, навіть Гітлера.
Американська традиція також має фільми, котрі розповідають про передчасне дорослішання хлопчика під час війни. Яскравий приклад – фільм Стівена Спілберґа «Імперія сонця», що створений за книгою англійського письменника Джеймса Белларда.
У картині йдеться про дванадцятилітнього Джима, що той разом зі своїми батьками стрічає японо-китайську війну у Шанхаї.
Певний час англійській родині вдається перебувати осторонь війни, проте після атаки на Перл-Гарбор, вони опиняються під загрозою знищення. Під час евакуації Джим губить своїх батьків та розпочинає самостійне життя у незнайомому й небезпечному світі.
У цьому фільмі Спілберґ не тільки розповідає історію стрімкого дорослішання хлопчика, він також веде мову про колективну втрату ілюзій західної людини і щодо власної ідентичности, і щодо людської гідности та поведінки на війні.
Джим потрапляє до табору для інтернованих, де вчиться мистецтву виживання. До останнього він намагається зберегти людську подобу й навіть подолати у собі деструктивні та цинічні нахили, яким навчають його старші товариші.
Водночас американське кіно має й інші приклади дорослішання. Один із них пов'язаний з магічним стрибком із дитинства у дорослий вік. Прикладом може бути стрічка «Великий» режисера Пенні Маршалл. У картині йдеться про дванадцятилітнього Джоша, який після невдалого залицяння у парку розваг загадав бажання стати дорослим і наступного ранку отримав бажане.
Джошові тепер тридцять, і він намагається адаптуватися до нових умов у великій корпорації, яка випускає іграшки. І ця адаптація цілком вдається, власне, через його дитячу та безпосередню поведінку. Крім того, Джош закохується й отримує взаємність, його справи в корпорації ідуть угору, і він готовий назавжди лишитися у своєму новому статусі.
У цьому фільмі не тільки проявилися настрої вісімдесятих років минулого століття з їхнім культом дитинства й родинних цінностей; тут яскраво заявив про себе також особливий магічний чинник, завжди присутній на екрані – віра у диво, яка давала нагоду для ще однієї життєвої спроби.
1990 року виходить стрічка «Сам удома», яка може слугувати своєрідною квінтесенцією американського підходу до стрімкого дорослішання на кіноекрані. У фільмі йдеться про восьмилітнього Кевіна, якого забули самого вдома заклопотані родичі, що вони вирушили на Різдво до столиці Франції.
Опинившись наодинці з величезним будинком, Кевін переживає розмаїту гамму емоцій та відчуттів. Зрештою, оговтавшись, він захищає власний дім від грабіжників, які намагалися скористатися його гаданою вразливістю.
У цій історії має значення і атмосфера різдвяного свята з його вірою у дива, але й також самостійність Кевіна, його уміння віднайти особливий та окремий зв’язок із довколишнім світом, а ще – відмова хлопця від сторонньої опіки як основа незрадливого дорослішання. Перед нами правдивий американський характер, не навчений відступати.
Вночі з 21 на 22 квітня о 00:30 в АРҐУМЕНТІ-КІНО – фільм, який представляє іще одну традицію показу передчасного дорослішання на екрані, власне, європейську чи, точніше, італійську. У цій традиції мають значення й історичні катаклізми, і родинні цінності, проте додається також особливий середземноморський колорит і темперамент.
Звісно, від цього аж ніяк не легше маленькому героєві стрічки «Нене», що він закоханий у старшу за себе дівчинку.
І ця картина не стільки про стрімке дорослішання, скільки про відмову від нього. Це фільм про радість бути дитиною, про втіху невинности й незнання, які, так чи так, проте будуть втрачені. Тому, чи варто так вже поспішати?
(C) Арґумент-кіно Відео-сюжет
Є українське аудіо
Сайти
Фільтр
Форум
Бракує однієї вкладки
25 березня 2024, 16:05
Сервіси для перегляду фільмів23 березня 2024, 11:29
Актори дубляжу22 березня 2024, 16:25
Замість піратсвувати, треба писати листи Sweet.tv22 березня 2024, 15:41
Що наше, що не наше або про "подарунки"19 березня 2024, 17:05
Мульт з дитинства19 березня 2024, 16:36
Пошук за віковим рейтингом19 березня 2024, 7:48
Останні коментарі до фільмів
Опис:
Warner Bros. has revealed the official titl...
Бітлджюс Бітлджюс (2024)
З усіх фільмів які були представлені в номінації н...Будинок зі скалок (2022)
Багато років відкладав перегляд цього фільму з хор...Дружина мандрівника у часі (2009)
Цілковита нудьга, хоч інколи і було цікаво. Опис д...Виживуть тільки коханці (2013)
Пише, що вийшов 26.12.2019. Проте де його дивитись...X-Force (2020)
Пісня Сімона на 34:50 чудова. Фінал не поганий, ра...Молоді монархи (2021) s03e06
Дуже багато перерізаних горлянок. Не добра казка з...Свінні Тодд (2007)
Нещодавно переглянуті: