Країни: | США |
---|---|
Жанр: | драма романтичний воєнний |
Прем'єра в світі: | 29 липня 1965 |
Прокатник: | Молодість |
Режисер: | Стенлі Крамер |
«Корабель дурнів» Кетрін Енн Портер - один з тих добутків, чутки й легенди про який набагато обігнали дату його публікації. Книга отримала величезне міжнародне визнання й була екранізована через три роки після виходу у світ в 1965 році великим режисером Стенлі Крамером. Місце й час дії жорстко обмежені; герої - пасажири корабля - люди різних національностей, представники різних шарів суспільства, і команда гігантського лайнера "Віра".Один з пасажирів карлик, що філософствує, Глокен, дає лайнеру нове ім'я "Корабель дурнів". Вони повинні разом зробити рейс із порту Веракрус (Мексика) до Бремерхафен (Німеччина). Вони "приречені на спільну подорож", яка протриває кілька тижнів. Чужі один одному люди, стають якимось символом людського співтовариства, ообтяженого розпустою і ницими пристрастями, які, в остаточному підсумку, на думку Портер, і уможливили прихід до влади Гітлера. Роман, що виник між лікарем і графинею, похіть, яку проявляє Тенні стосовно літньої леді Тредвелл – на всіх вчинках героїв цього видатного фільму лежить печатка приреченості.
Код для перегляду рейтингу кінобази Виробничі компанії:
Тип: Закадрове
Перекладачка: Ольга Брежко
Літературна редакторка: Валентина Левицька
Режисерка озвучення: Ольга Чернілевська
Звукорежисер: Сергій Вачі
Озвучили: Ніна Касторф і Владислав Пупков
Режисер: Стенлі Крамер
Сценаристи: Katherine Anne Porter, Еббі Манн
Композитор: Ернест Ґолд
Оператори: Ернест Лазло
Попередження: рецензія містить спойлери
Джерело: https://web.archive.org/web/20121208044631/http://kinokolo.ua/argument/2222/
Володимир Войтенко, АК
Події у знаменитій стрічці класика американського кіна Стенлі Креймера
«Корабель дурнів / Ship of Fools (1965), що в програмі вночі з 25 на 26 листопада 2012 о 00:20, розгортаються на початку 1930-х років. Місце дії – пасажирський лайнер, що пливе під веселу музику з Мексики до Німеччини. Він ущерть заповнений різними людьми. Що це за корабель, що це за люди? Є питання, є і відповіді.
Отже, ці люди на „кораблі дурнів” постають певним символом людського суспільства, що страждає від пороків та ницих пристрастей. І саме це, на думку авторів, зрештою стане причиною приходу до влади Гітлера. Саме так – у літературній першооснові, в однойменному романі американської письменниці Енн Поттер. Ну і, власне, в його екранізації – у фільмі Стенлі Креймера.
Взагалі ж, образ „Корабля дурнів” у світовій культурі досить давній. Ця назва, зокрема, відсилає нас до двох знакових творів європейської літератури й мистецтва. Передусім, це сатирична поема німецького письменника Себастьяна Бранта, що була видрукувана наприкінці 15 століття і зажила правдивої слави та великої популярности. Ну і, звісно, йдеться про картину знаменитого голландського художника Ієронімуса Босха, написану невдовзі по тому, і яка нині експонується в Луврі. І це алегорії суспільного корабля, що прямує в Пекло.
Заокеанські кінознавці вважають, що Стенлі Креймер був найзнаменитішим, як вони кажуть, меседж-режисером двох повоєнних десятиліть американського кінематографа. Він є одним з тієї плеяди кінематографістів, які були налаштовані своїми фільмами не розважати глядачів, а змінювати світ. Сказати б, ідеться про кіномистецтво соціального послання. Фільми обов’язково спрямовувалися проти чогось – проти фашизму, расизму, антисемітизму, нетерпимости тощо. І це робилося щиро, поза будь-яким державним анґажементом. Тому стрічки Креймера та його однодумців не назвеш пропаґандою, хоча їх часто і небезпідставно звинувачували у дидактичності й тенденційності.
Що ж до кіношляху Стенлі Креймера, то його кар’єра – це хрестоматійне втілення американської мрії: розпочинав підсобним працівником на студії, потім був клерком, помічником сценариста, під час війни фільмував антифашистські пропаґандистські стрічки, а по війні вже продюсував і знімав велике кіно самостійно.
Повертаючись до фільму Креймера «Корабель дурнів», у якому, зокрема, головні жіночі ролі виконують неперевершені Вів’єн Лі і Сімона Сіньйоре, варто зауважити, що він залишається одним з найвиразніших художніх, мистецьких свідчень про ХХ століття.
Для такого свідчення про жорстоку добу, виявляється, не обов’язково нагромаджувати гори трупів на екрані. Варто лиш показати, як люди в доброму гуморі прямують до могили. Втім, Себастьян Брант, Ієронімус Босх, Стенлі Креймер – вони не так вели про минуле, як застерігали сучасників перед майбутнім, що є сумою наших повсякденних вчинків. Отже, це своєрідні мистецькі листи-попередження, адресовані нам з вами.
Увійдіть, будь ласка, щоб написати рецензію
Увійдіть, будь ласка, щоб коментувати